acasadipia

Direktlänk till inlägg 20 juli 2023

Länge sedan

Av Pia - 20 juli 2023 11:46

Förlåt att jag skriver så sällan.

Hade en semestervecka efter midsommar vi var hemma och tog det lungt.

Efter det så började jag jobba halvtid på schema vilket gör att någon dag slutar jag 11.30 och en annan dag börjar jag 13.00 Jag börjar sent i dag känns lite konstigt att gå hemma halva dag för att åka in till eftermiddagen. Men det är övning tills jag går upp i tid. Jag har även börjat göra flera arbetsuppgifter på jobbet. Allt känns bra och jag känner mig redo att gå upp till 75 % som jag gör den 1 september.

Hemma gör jag oxå mera. Plockar, röjer och städar utan att fundera på det. Då menar jag inte dammsugningen. Men annan städning. Jag påtar mer i trädgården än innan. Pysslar mer. Måste fortfarande välja att hålla på i trädgården eller inne. Båda orkar jag inte på samma dag.

Jag har umgåtts med flera de senaste veckorna oxå. Haft tre besök. Så härligt att orka det. Jag känner mig gladare inom bords nu. Men har haft väldigt ont senaste veckan.

Idag är jag i någon slags känslomässig baksmälla. Josefin kunde äntligen komma och hälsa på. Vi pratade en massa. Duttade på våra pärltavlor. Fick så fina presenter av henne stilen heter junk journal. Dem är så fina och jag ska tydligen använda dem som dagbok. Skriva och sätta in bilder i dem. Men jag vet inte det är så fina bilder i dem.

Jag ska försöka använda dem som det är tänkt. Kanske i framtiden kanske jag kan lära mig att göra sådana själv.

Imorgon ska jag till frissan för första gången sen jag rakade av mig håret inför cellgiftsbehandlingen. Lite nervös. Vill ju ha långt hår med som det ser ut nu vill jag inte heller.

Ha det gott jag hoppas att jag skriver snart. Kram

 
 
Kristine

Kristine

20 juli 2023 13:54

Ja, alt - og alle - til sin tid!

Ønsker deg en fortsatt fin torsdag ^^

http://slossplassen.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pia - Onsdag 10 april 14:03

Två dag har jag försökt jobba. Vad har hänt under dessa dagar? Ångest, hjärtklappning och värk. Fan jag var inte redo ännu. Nu är jag åter sjukskriven på heltid. Jag känner inte igen detta. Har varit deprimerad och haft ångest förut. Men de...

Av Pia - Tisdag 9 april 11:47

Rummet färdigt för jobb. Det är två timmar kvar så nu vila. Före: Efter: ...

Av Pia - Tisdag 9 april 09:31

Trodde inte jag skulle bli så här dålig. Så dålig att jag har varit helt sjukskriven i 6 veckor. Fattar ni 6 VECKOR. Idag börjar jag jobba 50 %. Börjar med att jobba hemifrån. Jag har ångest för att börja. Det började i söndags med en pirrande käns...

Av Pia - Onsdag 28 feb 10:24

Jag tror inte man brukar säga att de som har fibro har skov. Men efter att ha haft fibro i typ 9 år har jag sett ett visst mönster. Brukar ha mer värk på våren och hösten. Det är då jag har längre perioder med hög värk och mina tabletter hjälper inte...

Av Pia - Tisdag 20 feb 06:35

Nu är verkligen våren påväg. Hörde fågelkvitter hela vägen till pendeln. Det är ju ett vårtecken. Har ni tänkt att trötthet kan vara på många olika sätt? Man kan vara trött för man går upp tidigare på morgonen. Man kn vara trött för man har träna...

Presentation


Denna blogg handlar om mig och mina intressen samt hur jag kämpar med vardagen.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

a casa di Pia

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards