acasadipia

Direktlänk till inlägg 24 juni 2022

Sista gången.

Av Pia - 24 juni 2022 10:28

Igår fick jag min sista cellgiftsbehandling. De drog ut picclinen oxå. Efter som jag tog kortison igår iför behandlingen så sov jag ytters lite inatt. Men det vat sista gången. Har inställnigen att jag aldrig kommer att få cellgiftsbehandling någon mer gång i mitt liv. Lättare att tänka så.
Under, innan och efter så var det tre sjuksköterskor som kom och gratta mig för jag har tagit mig igenom hela behandlingen. Har tydligen haft extra jobbigt. De gav mig muntliga tapperhetsmedaljer i jätte sorlek. Jag trodde jag hade haft en normal behandling, men tydligen har fibron gjort att det blivit värre. Jag har tänk under hela behandlingen att detta var förebyggande och att den hade inte spridis och när det är över när det är slut. Det är det som fick mig att stå ut. Har tänk på dem som får cellgifter och har cancer som har spridits och inte vet om behandlingen funkar. Det måste vara värre.

Ok nu ska jag ta det lungt några dagar och låta biverkningar komma och gå. Sedan är det dax att få upp flåset så jag orkar börja gå promenader. Och så småningom komma tillbaka till vardagen med allt det innebär med jobb och hushållsarbete osv. Det är en lång väg. Har ett bröllop i september och så hoppas David och jag att jag orka gå på Europe när de är på Gröna Lund den 22 september.

Sedan måste jag ta tag i vikten oxå. Miska socker intaget. Men det ska nog gå efter att cellgifter försvinner. De gjorde mig extremt sugen. Och när jag kommer igång och röra på mig så försvinner nog en del kilo som jag gått upp.

Näst grej är att få tillbaka styrkan i händer och och armar så jag kan börja virka och sticka igen. Nu virkar jag så löst så det blir så sladdrigt. Och jag kan inte pyssla med minatyr saker ännu. Men när mamma och David åker till Gotland tar jag fram ett puzzel på 2000 bitar.

Ha en underbar midsommar

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pia - Måndag 6 maj 10:26

Nu har jag jobbat mina två timmar. Jag har duschat. Och klockan är lite över tio. Så vad händer nu då? Vad ska jag hitta på idag. Det är mulet, men regnar inte. Trädgårdsarbete? Städa inne? Titta på en serie? Stryka? Pyssla? Baka? Sticka? L...

Av Pia - Torsdag 2 maj 08:43

Sedan i måndags har jag jobbat 25% igen. Det innebär att jag jobbar 2 timmar per dag hemifrån denna vecka och nästa. Måndag den 13 maj går jag upp till 50 % och just den dagen ska jag åka in till kontoret. Änså länge känns det bra. Ingen ångest ingen...

Av Pia - Onsdag 10 april 14:03

Två dag har jag försökt jobba. Vad har hänt under dessa dagar? Ångest, hjärtklappning och värk. Fan jag var inte redo ännu. Nu är jag åter sjukskriven på heltid. Jag känner inte igen detta. Har varit deprimerad och haft ångest förut. Men de...

Av Pia - Tisdag 9 april 11:47

Rummet färdigt för jobb. Det är två timmar kvar så nu vila. Före: Efter: ...

Av Pia - Tisdag 9 april 09:31

Trodde inte jag skulle bli så här dålig. Så dålig att jag har varit helt sjukskriven i 6 veckor. Fattar ni 6 VECKOR. Idag börjar jag jobba 50 %. Börjar med att jobba hemifrån. Jag har ångest för att börja. Det började i söndags med en pirrande käns...

Presentation


Denna blogg handlar om mig och mina intressen samt hur jag kämpar med vardagen.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

a casa di Pia

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards