acasadipia

Direktlänk till inlägg 25 april 2022

Komma igen

Av Pia - 25 april 2022 09:58

Snart har jag tagit mig igenom behandling 4 av 6. Nedräkningen är på rätt sida. Men oj vad trött jag har varit denna gång. Dessa tre sista gångerna är nu cellgifter från de första. Smaken har varit för jävlig. Vatten smakar verkligen illa. Mer värk ikroppen. Magen har reagerat mera denna gång. Nu börjar jag undra hur jag ska hitta krafter att komma tillbaka efter behandling. Min kondition är lika med noll. Att resa sig från sängen, soffan eller stolen gör mig andfådd. Hur ska jag då orka ta mig till pendeln, åka till stan, ta mig till jobbet, jobba, ta mig till pendeln, åka pendel, gå från pendeln och sedan göra middag? Det är mitt stora problem nu. Kondition kommer inte snabbt. Och har man fibro måste man skynda väldligt långsamt. Så behöver komma igång med en strategi redan nu. Men ta en promenad på 10-15 minuter finns inte just nu. En halv minut till en minut är det som gäller just nu. Men hur ofta per dag och när kan jag öka lite. Vid nästa och nästa behandling så bakar jag igen men förhoppningar att jag har ökat där emellan.

Men jag har ramlat ner i min grop så många gånger och börjar undra ifall jag klarar ta mig upp igen. Vilket jävla jobb jag har framför mig. Blir trött bara på att tänka på det. Men konditionen har ju inte bara med flåset att göra. Behöver den för att koncentrera mig oxå. Och för att kunna handarbeta och pyssla behöver jag den. Och jobba då oxå. Men jag behöver vara kreativ för att må bra. Så konditionen är viktig för min livssituation. För att må bra.

Men hur kommer jag dit? Hur hittar jag min inre styrka att ta mig di igen? Orkar jag en gång till? Eller har jag ingen ork längre? Jag vet inte. Orken är mindre än vad den brukar vara. Att bara skita i det ligger närmare än att göra det.

Var hittar jag styrkan igen? Eller viljan att komma igen? Jag brukar inte ha så svårt att hitta den men nu är det det.

Om ni har förslag hur jag ska göra så säg dem. Kram

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pia - Torsdag 2 maj 08:43

Sedan i måndags har jag jobbat 25% igen. Det innebär att jag jobbar 2 timmar per dag hemifrån denna vecka och nästa. Måndag den 13 maj går jag upp till 50 % och just den dagen ska jag åka in till kontoret. Änså länge känns det bra. Ingen ångest ingen...

Av Pia - Onsdag 10 april 14:03

Två dag har jag försökt jobba. Vad har hänt under dessa dagar? Ångest, hjärtklappning och värk. Fan jag var inte redo ännu. Nu är jag åter sjukskriven på heltid. Jag känner inte igen detta. Har varit deprimerad och haft ångest förut. Men de...

Av Pia - Tisdag 9 april 11:47

Rummet färdigt för jobb. Det är två timmar kvar så nu vila. Före: Efter: ...

Av Pia - Tisdag 9 april 09:31

Trodde inte jag skulle bli så här dålig. Så dålig att jag har varit helt sjukskriven i 6 veckor. Fattar ni 6 VECKOR. Idag börjar jag jobba 50 %. Börjar med att jobba hemifrån. Jag har ångest för att börja. Det började i söndags med en pirrande käns...

Av Pia - Onsdag 28 feb 10:24

Jag tror inte man brukar säga att de som har fibro har skov. Men efter att ha haft fibro i typ 9 år har jag sett ett visst mönster. Brukar ha mer värk på våren och hösten. Det är då jag har längre perioder med hög värk och mina tabletter hjälper inte...

Presentation


Denna blogg handlar om mig och mina intressen samt hur jag kämpar med vardagen.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

a casa di Pia

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards