acasadipia

Direktlänk till inlägg 18 september 2020

Vilken vecka!

Av Pia - 18 september 2020 09:35

Började i söndags. Körde släp för första gången. Vi åkte iväg med de stora grejorna som har fyllt upp halva garaget. Kände oss så duktiga. Mådde kanonbra på dagen. Men när vi satte oss och tog det lungt framför tvn började halsen bränna och kroppen kändes tung och febrig.

Ursäkta det kom någon ivägen.

Ok forsätter då.

Det var som förkylningen kom som en blixt från klarblå himmel. Under måndagen sov jag typ hela dagen. Tisdagen vände det och började må bättre och onsdagen mådde jag ännu bättre. Men på torsdagen vaknade jag upp med feber igen. Sov inte hela dagen men gick i någon slags bomullvärld. Och i natt jag svettades så det rann från mig och frös där i mellan. Idag känner jag mig feberfri men tjock i halsen. Får hoppas att det ger sig nu.

Idag ska jag försöka orka stada inredningen i buren. I feber dimman i går städade jag botten på buren ordentligt. Joakim och jag lyfte av överdelen så jag verkligen kunde skruppa hela underredet. Men min ork tröt så orkade inte göra mera. Så i dag tar jag ut inredningen en i taget och tvättar dem. De lär bli lite sura på att jag stör dem men nöjda med rena saker efter spm de kan undersöka.

Ha en skön fredag och ha en trevlig helg. Jag hoppas ni slipper denna förkylning. Nä det är inte covid-19 jag har antikroppar och mådde ännu värre när jag var sjuk med det.

KRAM

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pia - Onsdag 10 april 14:03

Två dag har jag försökt jobba. Vad har hänt under dessa dagar? Ångest, hjärtklappning och värk. Fan jag var inte redo ännu. Nu är jag åter sjukskriven på heltid. Jag känner inte igen detta. Har varit deprimerad och haft ångest förut. Men de...

Av Pia - Tisdag 9 april 11:47

Rummet färdigt för jobb. Det är två timmar kvar så nu vila. Före: Efter: ...

Av Pia - Tisdag 9 april 09:31

Trodde inte jag skulle bli så här dålig. Så dålig att jag har varit helt sjukskriven i 6 veckor. Fattar ni 6 VECKOR. Idag börjar jag jobba 50 %. Börjar med att jobba hemifrån. Jag har ångest för att börja. Det började i söndags med en pirrande käns...

Av Pia - Onsdag 28 feb 10:24

Jag tror inte man brukar säga att de som har fibro har skov. Men efter att ha haft fibro i typ 9 år har jag sett ett visst mönster. Brukar ha mer värk på våren och hösten. Det är då jag har längre perioder med hög värk och mina tabletter hjälper inte...

Av Pia - Tisdag 20 feb 06:35

Nu är verkligen våren påväg. Hörde fågelkvitter hela vägen till pendeln. Det är ju ett vårtecken. Har ni tänkt att trötthet kan vara på många olika sätt? Man kan vara trött för man går upp tidigare på morgonen. Man kn vara trött för man har träna...

Presentation


Denna blogg handlar om mig och mina intressen samt hur jag kämpar med vardagen.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< September 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

a casa di Pia

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards