acasadipia

Alla inlägg den 23 juli 2018

Av Pia - 23 juli 2018 07:42

Jaha då var det måndag igen. Ny vecka, nya tag brukar det heta.
Vad hände i helgen inte så himla mycket. Satte klockan på fem i lördags kom upp vid sex och gick ut vid halv sju. Var ute i 78 minuter enligt mobilappen. Först kvarten var torr sedan började de regna. Ett stilla och mjukt regn var det. Så himla skönt. Efter lunch satt jag i bersån på grann gården och snackade med grannen. Vi hann precis in innan ett åskväder komöver oss. Blixtrar och dunder med kraftigt regn och även hagel. Gick över snabbt. Cyklade till Ica för att ta ut medicin. Kom hem med lite mat men ingen medicin.

På söndagen satte jag klockan igen men stängde av den fort och somnade om ingen. Vakande av att det ringde på dörren. Kändes som det bara hade gått fem minuter men det hade gått fem timmar. Vilka det var som väckte mig? Joakim och Peter. Joakim skulle hämta sina hörlurar och sin powerbank. Jag guck och la mig igen och lågoch drog mig till halv tolv. Skönt att vara själv man kan göra som man vill. Tog en tur med bussen till Märsta centrum innan jag hamnade i samma berså som i går med två grannar. Ska försöka vara lite duktig i veckan så jag kan ta det lika lungt nästa helg.

Ha det!

Presentation


Denna blogg handlar om mig och mina intressen samt hur jag kämpar med vardagen.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

a casa di Pia

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards