acasadipia

Alla inlägg den 1 november 2018

Av Pia - 1 november 2018 07:02

Jag överlevde första dagen. Var trött men inte överdrivet trött. Värk? Ja men inte överdrivet. Nu ska jag ta mig igenom dag två och tror det kommer att gå kanon det oxå.

Hade besök av mamma och Moltas igår. Moltas tyckte det var läggdags så han kröp under täcket. Jag lyfte lite på täcket och tog några bilder på honom. VARNING för sötchock!

Har ni sett några spöken eller andra otäcka varelser? Förutom mig själv i morse så har jag inte det. Min dietist är sjuk så min viktkontroll får vänta tills i slutet av november. Men ställde mig på vågen hemma i morse. Den brukar väga som den hos dietisten. 2 kg ner. Tjoho. Havregrynsgröt två gång per dag och utan godis hjälper. Ja jag går mera. På tal om steg så har jag skaffat mig en stegräknare som jag har runt handleden och då räknar den ju alla steg jag tar. När min mobil räknar så missar den ju när jag inte har den med mig. Så från och med i dag ökar jag stegmålet per dag med 1000 steg till 8400. Har haft den nya i ca två veckor och ligger oftas runt 8 400 steg. När jag klara att komma upp i dessa steg de flesta dagarna i månaden ökar jag lite. Man måste ju utmanna sig själv hela tiden. Och jag får passa på att göra det nu när jag känner mig stark. Alltså jag utmannar mig med ytters små förändringar hela tiden och tar små, små myrsteg framåt. Så va inte oroliga att jag sätter för höga mål på mig.

Spökliga kramar och ha en spökig bra dag!

Presentation


Denna blogg handlar om mig och mina intressen samt hur jag kämpar med vardagen.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7
8
9 10
11
12 13 14 15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26 27 28
29
30
<<< November 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

a casa di Pia

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards