acasadipia

Alla inlägg den 31 augusti 2015

Av Pia - 31 augusti 2015 08:34

Denna helg har vi ägnat den mesta tiden till pyssel. Det blev en del faktiskt. Jag gjorde klart en del halvfärdiga saker gjorde ny. David lät kreativiteten flöda. Vet inte riktigt vad det var han gjord. Han hade roligt och var nöjd.

Joakim påbörjade ett torn. Gjort av kartong och pet-flaska. Vi blandade lim, kalk (kroppdpuder), sand och svart färg. Kladdade på en gång. Lät det torka. Nästa omgång skulle man ha på lite i taget och med en blompinne dra strecket så det liknade stenar, fönster och porten. Där började Joakim men tålamodet gav vika så den blev inte klar. Jag ska försöka göra klart den i veckan.

Han vävde även klar sin matta/duk eller vad det är. Jag fick ta ut den ur vävramen, det var första gången. Fästa alla trådar oxå men fin blev den.

Själv sydde jag på kantband på hundtäcket, gjorde en börs till mina småmynt. Lackade (äntligen) Davids burk. Gjorde tre minons (har ej kort på dem) av toarullar.

I fredags blev jag klar med denna duk den ska bara blockas så är den klar.

Är det så att ni känner jag skulle vilja ha en duk eller något annat jag gör hör av er så kommer vi överens över färger och pris.

Ha en bra dag

Presentation


Denna blogg handlar om mig och mina intressen samt hur jag kämpar med vardagen.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

a casa di Pia

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards