acasadipia

Alla inlägg under oktober 2013

Av Pia - 13 oktober 2013 20:51

Jag undrar varför jag mår som jag mår nu. När jag tog beslutet att skilja mig så försvan all värk i handlederna och resten av kroppen. Värken var bort i ett halv år och jag har mot bra sett positivt på allt men sedan kom värken smygande igen och nu nöjer den sig inte bara på ett ställe utan från tå till topp. Den intersiva smärtan kommer och går men har en mollande värk hela tiden, min fråga VARFÖR? Ska ringa min husläkare och hoppas hon kan förklara för mig men troligen inte. Det kanske samma mekanism som gjort att jag har gått upp i vikt även fast jag åt bättre ich mindre samt motionera mera. Kroppen vill tala om något som jag inte förstår.

Nu skiter jag i värken en stund och virkar lite till "Bron"

God natt

Av Pia - 12 oktober 2013 08:19

En av bilder gick inte att lada ner så den kommer nu

Av Pia - 12 oktober 2013 08:15

Livet drabbaren både på gott och ont. Just nu tycker tydligen min kropp att det är ont. Det gör ont i hela kroppen. Musklerna darrar. Minsta berörning ömar. Inte roligt man blir deppig och får negativa tankar till livet. Vet inte riktigt vad det. Har kanske en massa känslor som ska ut och ta vägen ut genom värk. Var på Pilates i onsdags, tänkte att de skulle kännas lite positivt för kroppen att röra på sig. Men det blev värre satt sedan frömför dator och skakade och det värkte ville bara gråta. Då är det tur att man har en mamma som finns där och påminner om allt bra i livet. Tack mamma ?

Trotsar värken och har virkat lite ändå. Det har inte gått så lätt som vanligt utan har fått repa upp flera gånger. Har svårt att konsentrera mig så hag tappar räkningen hela tiden. Men har fått i hopp en skelett och en vidögd pumpa och börjat på en häxa.

Har även shopat två par stövlar för 100 kr till mig själv.

[Bild]

I helgen ska jag och barnen bara ta det lungt och ha det bra.

Av Pia - 8 oktober 2013 22:14

Kom hem redan i söndags! Hämta hem gokorvarna i går. I dag hade David en kompis hemma från dagis. I morgon ska han följa med honom hem.

Nu är två skelett klara

I lödags så blåste det en massa försökte ta kort på vågorna. Om ni tittar på Rasmus öra så ser ni att det fladdrar i det.

Av Pia - 4 oktober 2013 21:45

Nu är fem av tio helt färdiga

Annars är det ganska bra på Gotland. Vin, chips, snack och Idol.

Ha det

Av Pia - 2 oktober 2013 06:14

I morse var jag tvungen att skrapa sadeln från is. Tecken på att det är dags att ställa cykeln för vintern.

Pendeln hade problem med bromsarna så det blev försening där oxå.

Och sist men inte minst det har blivit hål i den ena av mina fina handledsvärmare. Ett stort prutt.

Av Pia - 1 oktober 2013 22:13

I dag har jag cyklat i 30 min. Känner mig riktigt nöjd med det.

Min e-bok har krånglat så jag har inte haft något att läsa på tåget. Har virkat finskapinnar istället. Det ska på pärlor i två olika färger innan dem är klara.

Håller på kvällarn på med lite heloween virkning en är klar och den andra på gång i tvärtom färg

På torsdag åker jag och mamma till Gotland för att vintra till huset. Vi ska mysa oxå. Öppenspis och vin bland annat.

God natt!

Presentation


Denna blogg handlar om mig och mina intressen samt hur jag kämpar med vardagen.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

a casa di Pia

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards