acasadipia

Alla inlägg den 11 september 2012

Av Pia - 11 september 2012 19:50

Är förskyld, täpp i näsan och lite ont i halsen, men annars inte så farligt.


I går lagade jag tre byxknän. eller Joakim vill ha lapparna på insidan så hålen fortfarande syns efter lagningen. När man fixar lappar på knän så är min overlock helt underbar. bara att sy runt lappen och sedan är lappen klar för att sys på. och det var lättas att göra för hand. Så här fina blev dem.

       

Sitter och virkar på mina mormorsrutor kuddarna

 

Joakim var på teater i dag och fick gå en lång promenad till den, så nu har han så ont i knät så han fick alvedon för att kunna sova. Den är nog lite överansträng. Vi får se i morgon hur knät är då.


I morgon blir det ingen pilates dels för att jag ät täpp i näsan och dels för att jag ska gå hem tidigare så jag hinner inte. Få ta en liten promenad på kvällen i stället. i dag så kom min blivande chef på besök. så det bjussades på kanellängd och bullar. Klarade jag av att inte ta vad tror ni?

Självklart så tog jag inte bara en utan två. Fy fy Pia. SKärpning. i veckorna ska det inte vara kaffebröd eller godis  eller alkohol. det får jag ta i mindre mängd på helgerna. jag vågar inte ställa mig på vågen så jag vet inte hur läget är i fall jag har börja gå ner eller upp.


Ha en trevlig kväll nu ska jag fortsätta med mina mormorsrutor.   


Av Pia - 11 september 2012 08:15

Nu vet jag varför jag längtar hem. Jag längtar inte hem utan jag längtar tills jag ska åka hem så jag få läsa min bok som är så spännande.


Vilken härlig dag det är i dag. Tänk om man kunde ta med sig en stor kopp te och boken och gå och sätta sig på något mysigt ställe och bara njuta av boken och teet och det härliga vädret.


Drömma kan man men nu får man komma tillbaka till verkligheten och börja jobba.


  

Presentation


Denna blogg handlar om mig och mina intressen samt hur jag kämpar med vardagen.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24 25 26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

a casa di Pia

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards