acasadipia

Alla inlägg den 10 november 2012

Av Pia - 10 november 2012 21:31

Nu sitter jag som vanligt själv framför TV medans barnen sover och maken ligger i sängen och tittar på TV. känns lite som pensionärliv redan vid 40. Men visst jag vet att han har en kroniskr sjukdom i musklerna. Men jag då jag har också ont och jag går på en intensiv behandlig med nålar och massage. JAg vill bara umgås med min man. HAr försökt med att vi skulle spela kort eller spel men ett jätte nej med det. I dag föreslog jag att vi kunde pussla och då sa han kanske det. så Imorgon när barnen har lagt sig så tar jag fram pusselmattan och ett pussel så kanske jag kan få umgås med honom över ett pussel. Jag återkommer om jag lyckades.


Vad gör jag när jag sitter själv då. Som ni vet så handabetar jag. Har gjort två Amigurumi denna vecka. kan tyvärr inte visa dem ännu men jag ska ta kort på dom så jag kan visa dem senare. Jag visar denna i stället som jag gav till min vän på hennes födelsedag.

  

Har även stickat färdigt en handledsvärmare med får på nu har jag bara tre kvar. Mamma ska ha ett par oxå. Jag virkade över och underkant så de inte skulle rulla sig. blev riktigt bra. Ska nog börja med den andra efter jag har skrivit klart.

 

JAg har varit duktig och håller minst 10 000 steg/dag, eftersom denna dagen började trögt så gick jag och barnen en promenad innan middagen. Vi gick förbi tomten som deras gamla dagis låg på. Den är riven nu och ett nytt ska byggas där men de har kommit in klagomål på hur det nya dagiset var planerat att se ut så det har blivit förseningar. Så jag tror inte David hinner börja där innan han börjar förskoleklass. efter maten gick Jag och David en sväng till pressbyrån och hittade något till fadern som skall firas i morgon. Vad jag skulle komma till när jag började detta stycke var att den först halvtimmer på "så mycket bättre" så satt jag på motionscykel. Det tycker jag var duktigt av mig. men för att inte vara för duktig så tog jag två rostade med te efter. Man kan ju inte var hur duktig som helst. I dag har jag varit tillräklig duktig så jag var värde dem. Jag avstog glass och kanelbullar och när resten av familjen åt hemlagad pizza åt jag fisk, grönsaker och potatis.


Nä ni nu vill jag umgås lite med mina sickor. Så ha en trevlig kväll. mina grannar ovan verkar iallafall ha fest. Vi har en bastrumma här nere som bakrunds musik.  


En liten bild på min egen spindelman

 

Av Pia - 10 november 2012 21:14

                 

Presentation


Denna blogg handlar om mig och mina intressen samt hur jag kämpar med vardagen.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6
7
8
9
10 11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21 22
23
24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

a casa di Pia

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards