acasadipia

Alla inlägg den 9 december 2019

Av Pia - 9 december 2019 07:02

Hade visning igår. Ojoj vad jag har jobbat denna vecka för att få rent överallt, kylskåp, ugn, fläckt, micro och så badrummet och resten av lägenheten. Men verkar ha gett resultat en som vill ha lägenheten om han får såld sin egen. Mamma har två som är intreserade så det finns hopp för att vi kan köpa huset.

Men ojoj igen vad det är jobbigt att vara tonåring och hjälpa mamma med saker. Bad de om bör hjälp och att det höll ordning i sina rum samt inte drällde saker i resten av lägengeten resten tog jag. Men vet ni jag störde dem när de hade speltid på Xboxen. Hur kunde jag göra det? Jag måste vara en så elak mamma. Men vad är den största anledningen med huset då? Jo att killarna ska få varsitt rum. Så de borde ju vara intreserad att hjälpa mig att få såld lägenheten. Men tonåringar (mina) kan bara se så långt deras små näsor når. De hjälpte mig med mycket morr och gnäll iallafall få vara glad för det. De är ju helt vanliga tonåringar den ena är vissligen inte till ålden ännu med sättet.

När barnen hade gått till Peter och våra visningar var över igår firade mamma och jag med en påse dumle och te hos mamma.

Sedan gick jag hem och först letade fram Joakims skriskor och hjälm för han ska med skolan till ishallen och åka skriskor. Sedan hem och bara vara. Och bara vara har jag tänkt göra hela veckan. Förstås hålla fint för det är visning på lördag igen. Men ta det lungt och hämta krafter.

Hoppas ni har haft en skön helg.

Presentation


Denna blogg handlar om mig och mina intressen samt hur jag kämpar med vardagen.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4
5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

a casa di Pia

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards