acasadipia

Direktlänk till inlägg 23 september 2019

Vill inte, men gör det ändå.

Av Pia - 23 september 2019 07:06

Tycker min spiral går åt fel håll nu. Känner mig låg och energilös. Jag försöker motverka en krasch genom att göra saker som gör mig glad som att pyssla. I helgen målade jag om en servett hållare.

Man ser på överst elefanten vilken skillnad det är om man tar bort en eller två av papplagren på servetten innan man limmar på bilden.

Tror inte jag har visat mina luffarslöjd skapelser från i sommras. Gjorde blad annat dessa. Två potatis stickor eller om man vill olivstickor och en nagg som är bra att använda när man bakar bröd.

Det är mina första alster i luffarslöjd. Är nöjd, men övning så kommer de bli mycket finare.

Även fast pyssel gör mig glad i själen så kan den ge mig ångest. I helgen som kommer så är det dax för pysselhelgen i Solna. Har ångest vad jag ska ta med mig vill göra så mycket. Kommer att börja att backa redan i kväll så jag grundsakerna med mig. Det fixar sig nog.

I går trots lite energi tog jag tag i vardagsrummets fönster. Började med ett av de små fick sov typ två och en halv timme sedan. Tog det stora fönstret oxå, men det blev förmörkt att se om det hade blivit ränder. Eftersom Joakim har studiedag bad jag honom kolla i fall det hade blivit ränder. David stanade kvar hos sin Pappa dessa två studiedagar. Killarna behöver vara ifrån varandra lite. De bestämde det själv. Helt ok för mig.

Det stora som hände i helgen var att jag hämtade hem tre små söta undulat tjejer födda början av juni. När jag skulle ta dem från transportburen till buren smet en. Hon flög runt för att tillslut hamna i barnens rum. Fick lov att ringa till Barnen om hjälp. Joakim kom och vi fick den lille att flyga sig trött så hon hamnade på golvet och jag kunde ta henne. Men fan vad hon bet mig. De kan nypas ordentligt med sina små näbbar. Nu när alla tre är i buren med Kalle och Hobbe så beter de sig som de har bott där i hela sitt liv.

De tre sista bilderna är från första natten. De satt så här när jag gick och la mig. Hobbe som alltid på sin gunga och Kalle tryckt mot gallret på den översta pinnen tjejerna har inte hitta sina platser ännu så när Kalle verkar vara den tryggaste platsen. Vad heter dem då tänker ni? Jo Joakim döpte den gulhuvade till Alva, jag döpte den olivgröna med svart skärt till Sussi och fick hjälpa David att komma på ett namn på busfröt som smet till Zelda. Så alla fåglarna hetet alltså Kalle, Hobbe, Sussi, Alva och Zelda.

Ha det gott

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pia - Måndag 13 maj 13:05

Första gången på många veckor åker jag in till kontoret. Börjar kl 14.00. Gick 30 minuter innan tåget gick 12.53. Den ska vara i city 13.30 och då har jag 30 minuter på mig till jobbet. Hoppas jag hinner. Fick sätta mig och vila två gånger till pende...

Av Pia - Måndag 6 maj 10:26

Nu har jag jobbat mina två timmar. Jag har duschat. Och klockan är lite över tio. Så vad händer nu då? Vad ska jag hitta på idag. Det är mulet, men regnar inte. Trädgårdsarbete? Städa inne? Titta på en serie? Stryka? Pyssla? Baka? Sticka? L...

Av Pia - Torsdag 2 maj 08:43

Sedan i måndags har jag jobbat 25% igen. Det innebär att jag jobbar 2 timmar per dag hemifrån denna vecka och nästa. Måndag den 13 maj går jag upp till 50 % och just den dagen ska jag åka in till kontoret. Änså länge känns det bra. Ingen ångest ingen...

Av Pia - Onsdag 10 april 14:03

Två dag har jag försökt jobba. Vad har hänt under dessa dagar? Ångest, hjärtklappning och värk. Fan jag var inte redo ännu. Nu är jag åter sjukskriven på heltid. Jag känner inte igen detta. Har varit deprimerad och haft ångest förut. Men de...

Av Pia - Tisdag 9 april 11:47

Rummet färdigt för jobb. Det är två timmar kvar så nu vila. Före: Efter: ...

Presentation


Denna blogg handlar om mig och mina intressen samt hur jag kämpar med vardagen.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

a casa di Pia

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards