acasadipia

Alla inlägg under november 2018

Av Pia - 14 november 2018 06:56

Ser bilisterna mig nu när jag har pyntat ben och armar samt väska med reflexer. Jag har även två som hänger och dinglar på varsin sida om låren.

Man vill ju synas så de inte kör på en. Möter mörkklädda personer utan reflexer ser dem knappt. Den svarta blöta asfalten liksom gör en osynlig.

Ok nu har snart halva denna vecka gått. Eftersom det ska vara kalas i helgen så behövs det kanelbullar. Ikväll ska jag försöka få till dem. Han ville oxå ha kakor vi får se om det blir hembakta eller hemköpta. Problemet är att allt ska vara mjölkfritt. En tårta är planerad får se om den blir så fin som den är i huvudet. Jag lovar jag ska ta kort på den.

Annars händer det inte så mycket stickar på och kollar in Netflix.

Av Pia - 13 november 2018 07:00

Ett myrsteg i taget men framåt. Mitt motto kan man säga. En helt okej dag igår. När jag kom hem lyckades jag vika tvätt, tvätta och hänga. Gjorde även några armhävningar mot diskbänken samt några minuter på motionscykeln. Samtidigt som jag tittade på min serie på Netflix. Pretty little liars. Ja stickade lite oxå.

Men den största utmaningen var denna

En kollega bjöd på skumtomtar. Luktade så gott. Men mitt avtal med killarna gör att jag inte får ta några. Jag lyckades känner mig super duktig.

Av Pia - 12 november 2018 07:12

Det man inte har i huvudet får man ha i benen. Heter det inte så. Var nästan frame vid pendel så kom jag på att jag glömt ett papper inför besöket arvskliniken (eller så heter dem något liknade) Eftersom de har flyttat och byggt om KS i Solna så vände jag och hämtade dem. Nu kommer jag nog rätt till det besöket iallafall. Kommer lite sent till jobbet eftersom jag missade mitt vanliga tåg och fick ta nästa. Handlar om fem minuter om tåget inte blir försenad.

Under hösten har de renoverat fasaden på huset som jag jobbar i. Den blen jätte fin. Jobbar på våningen med öppet fönst och en massa blommor.

Nu är det andra dagen jag vaknar och det känns ok i kroppen. Vilket skov jag har haft. Jag är helt övertygad om att genom att vara hemma torsdag och fredag hindrade jag värken att bli långvarig. Nu hoppas jag på att värken håller sig i hanterbar nivå till jul. Kommer vara ledig i två veckor då. Håll tummarna med mig så är ni snälla.

Av Pia - 10 november 2018 11:39

Ok det är bara två timmar till per dag. Ska det vara så svårt att jobba 100 %? Nä mitt huvud tycker det inte är något problem. Men kroppen vilken smärta den kan ge än. Har dragit mig för att dusch eftesom det tar så mycket energi. Men man får energi av att pyssla om sig själv och mår bra i själen när man gör det. Lyckades ta mig in i duschen nu och tvätta håret kroppen och eftersom jag är en tjej så vill jag gärna raka mig om bena och under armarna men det fanns ingen energi till det. Ska försöka fylla på så jag orkar det imorgon istället. Självkänslan blir så mycket bättre om jag gör sådana saker och då mår jag bättre.

Man måste göra allt för att få hjärnan att sluta sända ut värksignaler. Det var inte ett lätt beslut att stanna hemma i torsdags och fredags men tror om jag inte hade gjort det så hade det blivit värre tror jag. Nu har jag hopp om att kunna börja jobba på måndag igen.

Igår så hade jag även den utmattande tröttheten så jag sov mycket igår. Är piggare idag.

Nu skriker pojkmagar på lunch så då får jag väl försöka stilla deras hunger.

Ha det skön i helgen

Av Pia - 9 november 2018 12:37

Bakslag i värken. Efter att kämpa mig igenom onsdagen men en jävla värk på jobbet. Stannade jag hemma igår och idag. Har en väldig intensiv värk. Den går som vågor genom kroppen. Där det är inte är intensivt molar det. Visste att jag skulle få ont men trodde faktiskt inte att det skulle bli så här ont. Vilar och tar det lungt. Sover mycket och hoppas på att det ger sig snart.

Ja då vet ni hur jag har det. Saknar mina vantar som jag stickar på.

Av Pia - 7 november 2018 06:55

Idag när jag vaknade så visste jag faktiskt inte hur jag skulle klara av att gå upp. En sådan jävla värk i hela kroppen. Men efter att stretchat lite så kom jag upp. Och nu efter värktabletterna börjat hjälpa har den intensiva smärtan försvunnit. Nu molar det istället. Men jag är på väg till jobbet nu.

Jag lovade att visa en bild på min vante när första döskallen var färdig. Här är den. Visst ser det ut att bli fint. Där ni ser bara ben där ska tummen bli.

Vi har en zentangle utmaning denna månad. Vet faktiskt inte om det blir så himla bra. Men övning ger fördighet heter det väl.

Ni får ha en bra dag och sänd gärna en god tanke till mig så jag klarar mig genom denna dag.

Av Pia - 6 november 2018 08:59

Fick en timmes sovmorgon för att jag skulle till terapeuten. Så skönt. Det var oxå riktigt skönt att komma hem och maten var färdig. Känns lite lyxigt faktiskt.

Jag har ont. Speciellt i ryggslutet. Jag är trött men jag känner mig stark. Sminket och hörhängerna är på plats. Så jag är redo för dagen. I dag var det första gången på tre veckor som jag funderade ett litet svagt ögpnblick på att stanna hemma. Sa till mig själv att om jag behöver vara hemma så är det väl bättre att vara hemma i en vecka utan barn. Då jag kan pyssla om mig själv ordentligt. Jag hoppas jag tänker nästa vecka så här "om jag orkade jobba heltiden en hel vecka med barnen hemma ska jag väl orka jobba en vecka utan barn". Sen får jag hoppas att veckorna går och helt plötsligt så är det jul och då är jag ledig i två veckor.
Hålla alla tummar att det går. Om det inte går så ör det ingen katastrof heller. Nu tar jag en dag i taget. Kommer klara denna dag. Kommer hem till en överlycklig Moltas och en glad mamma som serverar mig mat. Förhoppningsvis glada killar oxå.

Imorgon tror jag ni får en bild på den första stickade döskallen på mina vantar. Så roligt att sticka mönster tar tid men roligt.

Ha en bra dag.

Av Pia - 5 november 2018 07:01

Ned barnen hemma. Hur ska detta gå? Har förberett mig. Tagit hjälp. Så det ska gå bra. Mamma tar hand om matlagningen och hjälper barnen med läxor. Jag tar en dag itaget så kommer det att gå.

I lördags hade jag ont. Och i söndags känder jag mig utmattad. Idag mindre ont än lördags men ont. Mindre trött än söndag men trött. Det är bara att kämpa på.

Idag levererar jag kakor till kollegor. Så jag har en dramaten fylld av kakor och godis. Några har längtat efter dem så jag kommer att göra några glada idag.

Mamma och jag gick i genom mina utgifter och kollade på vilka som jag kan sortera bort. Tyvärr fick min underbara prenumeration av bujo-boxen ge vika. Men man måste ju få igång sin ekonomi igen. Har en del saker som behövs betalas av. Men efter som jag jobbar heltid nu så finns det hopp att allt kommer på rätsidan igen. Det är bra att gå igenom sina utgifter och se om man kan dra ned något.

Presentation


Denna blogg handlar om mig och mina intressen samt hur jag kämpar med vardagen.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7
8
9 10
11
12 13 14 15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26 27 28
29
30
<<< November 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

a casa di Pia

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards