acasadipia

Alla inlägg den 12 juli 2017

Av Pia - 12 juli 2017 10:08

Nu tänker jag lägga försäkringskassan på hyllan några veckor. Nu tar jag semester från dem och jobbet. Tänker försöka hämta så mycket kraft i mig och min omgivning så jag orkar ta upp kampen om några veckor. Om de inte godkänner sjukpenning i höst så kan jag ju gå ner i tid för jag har barn under 12 år. Och söka bostadsbidrag och så vidare.

Läste ut min tjocka bok igår kväll. Så nu blir packningen lättare. Men det var sista boken i en serie så det blev lite tomt på något sätt. Ska hitta någon ny bok som jag kan ladda ner i mobilen över semester. Det kanske blir flera man vet aldrig. Är det någon som har tips på någon bra fantasy serie som jag kan läsa i höst?

Trodde jag hade stickat ett par handledsvärmare men upptäckte att det var två handledsvärmare till vänster handen. Tänkte inte på att tummen sticker ut åt två håll. Har nu börjat stickat till höger handen. Så när jag är klar så kommer jag ha två par. Är någon intressant av dem?

Nu sitter jag och hämtar kraft så jag orkar måla en sista gång i barnens rum. Vill så gärna var klar tills de kommer på söndag.

Annars ska jag ta det lungt så jag orkar umgås med min vän ikväll. Vi ska gå ut och äta lite. Jag tror vi lyckas med den bedriften en till två gånger om året. Men trevligt ska det bli.

Jag avslutar dagens blogg med några fina bilder på mina blommor. Kram.

Presentation


Denna blogg handlar om mig och mina intressen samt hur jag kämpar med vardagen.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

a casa di Pia

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards