acasadipia

Alla inlägg under juli 2016

Av Pia - 29 juli 2016 07:03

Blir man inte väckt när man sover som hårdast på nätterna så blir det en enorm skillnad. Igår natt blev jag väckt av ett par hundar som skall då typ två timmar mitt i natten. När jag gick upp i går visste jag faktiskt inte hur jag skulle klara dagen. Fick lov att lägga mig en halvtimme i vilorummet för att kunna jobba alls. Idag när jag inte blev vakt är jag trött men inte utmattad. Hade svårt att somna i går kväll. Somnade inte först närmare ett på natten. Men ingen väkte mig innan klockan ringde så det känns bättre. Kanske psykologisk oxå. Har snart klarat en hel vecka 100 %. Det är alltid jobbigt att komma tillbaka till jobbet efter semester så om värken avtar i nästa vecka så fortsätter jag kämpa med 100 %. Om inte får jag ringa till min läkare och säga det nu har jag testat två veckor och det funkar inte. Bra plan va?

Efter jobbet ska vi ha AW. Picknick på Kungsholmen vid Hornsbergs badet. Mysigt värre. Gjorde en kyckling och bacon sallad som jag har med mig. Tog min nya dramaten så jag slapp bära.

Av Pia - 28 juli 2016 06:59

Kämpar och kämpar. Värker och värker. Utmattad, slut på energi. Vill bara dra täcket över huvudet och ligga där tills det är bra igen. Men på något sätt tog jag mig till pendeln. Vet faktiskt inte hur. Känns som jag håller på att förlorar kampen igen. Någon sa till mig att det bara blir så här om man tillåter sig att sjunka. Jag kan tala om jag tillåter mig inte att sjuka det blir så här ändå. Vill fungera normalt, vill kunna jobba heltid, vill kunna göra roliga saker efter jobbet. Men har inte den orken. Jag ser till att kroppen får sin energi påfyllning genom att se till att äta. Kunde hoppa det oxå men vet då att det funkar inte.

Nä nu ska jag blunda lite innan tåget är framme.

Ha det!

Av Pia - 27 juli 2016 07:03

Ok klarat två dagar. Kroppen värken jag är dödstrött men annars bra. Igår såg jag till att inte somna när jag kom hem. Tänkte att det skulle gå lättare att somna. Inte då somnade inte först närmare halv ett. Då hade jag försökt att ta ett litet varv i lägenhet och satt och svalkade mig på balkongen, ett glas mjölk. Men inget hjälpte. Fick lov att säga till hjärnan att sluta tänka och slapna av. Började koncentrera mig på min andning och av släpning då somnade jag. Så i kväll går jag in på det på en gång så kanske jag kan sova.

Mina steg mål kommer jag upp i utan att anstränga mig. Nästa vecka ska jag höja kraven på mig så jag ska ta flera steg med lite ansträngning av mig. Nästa vecka är det dax att gå till viktcentet och se ifall de kan hjälpa mig. Spännande värre.

Upptäckte när jag började med går dagens bok att jag hade läst den. Laddade istället ned Jonas Jonassons bok "Anfallbeten som kunde räkna" istället.

Av Pia - 26 juli 2016 09:15

Jädrans vad trött jag var när jag kom hem igår. Tänkte vila en halvtimme men det blev en och en halvtimme istället. Så det blev ingen mat först efter sju. Och det gjorde att jag hade svårt att somna till natten.

Har varit hos min terapeut nu på morgonen så jag fick lite sovmorgon. Det känns skönt att prata ut. Och höra att mina tankar inte är konstiga utan helt normala. Får liksom mera energi då. Nu ska jag bara övertyga min kropp att detta är ok. Har tagit värktabletter men har fortfarande små värk. Kan stå ut med det men det gör mig irriterad.

Håller på att sluta föra ett ufo åt en kollega. Hon fick den av en kompis som hade tänkt slänga det. Vad det handlar om är ett överkast gjort av virkade mormorsrutor. Den var nästan färdig. Typ endast 49 små rutor kvar. Har nu 39 kvar. Och sedan virka i hop allt. Det är fyra fyrkanter med 12x12 rutor tre var klara så det är den sista fyrkanten jag håller på med. För er som inte är i virk-/stickvärlden så betyder ufo ett projekt som man har börjat på och sedan har det fått ligga och inte bli färdigt.

Läste ut min bok i går så när jag har slutat skriva här ska jag börja med denna ryssare.

Idag verkar det bli lite svalare. Hoppas på det. Lättare att klara dagen om det är svalare.

Ha det!

Av Pia - 25 juli 2016 06:59

Jobba 100 %. Hur ska det gå? Om jag lyssnar på kroppen så går det inte alls. Den värker. Men huvudet det är klart du klarar det. Alla är trötta första veckan på jobbet efter semestern inget konstigt med det. Det positiva är om jag fixar detta så får jag mer i plånboken och det behövs ju. Tänk positivt nu Pia. Tänk bort värken. Den är bara där för att du spänner dig och tror det värsta. Det är nu två veckor nu och sedan en vecka semester. Det kommer funka kanon.

Jag har mina nya solglasögon och mina nya hörlurar. Så vad kan gå fel idag? Slipper sol i ögonen och har bra musik till och från jobbet.

Killarna är snart på väg upp till Hälsingland med sin pappa. Där kan de bada till de är skrynkliga och får vara ute och leka hela dagarna.

Håll tummarna för mig nu. Ha en bra dag.

Av Pia - 23 juli 2016 20:56

Efter att ha haft barnen i fyra veckor på raken så blir det väldigt tyst och tomt här.
Har plockat hemma hela dagen. Under eftermiddagen har jag inte städat med musik utan har lyssnat på en ljudbok på steron. Det är Anna Janssons bok Pojken som försvann.

I morse var jag på en promenad. Tänkte ta en till snart. Så jag kommer att klara målet idag med plus steg.

Börjar jobba på måndag. Försäkringskassan bestämde sig för att jag inte var tillräckligt sjuk för att få sjukpenning. Så jag ska jobba 100 % nu. Visst det är bara två timmar till att jobba. Men när jag jobbade 75 % så var jag tvungen att lägga mig en 30-60 minuter när jag kom hem innan jag orkade fixa maten. Vi får se hur det går. Det kanske funkar. Jobbar nu två veckor innan en vecka semester. Barnen är hos sin pappa så det är bara mig själv jag ska klara de första veckorna. Ni kan väl hålla tummarna att det funkar.

Presentation


Denna blogg handlar om mig och mina intressen samt hur jag kämpar med vardagen.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

a casa di Pia

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards