acasadipia

Alla inlägg den 1 januari 2016

Av Pia - 1 januari 2016 12:55

Gott nytt år. God fortsättning.

Det blev inte bara nytt år utan även på fyllning av mammas wifi. Tjoho.

Vi hade lilla julafton igår. Killarna fick xbox one av mig och mamma. I paketet ingick det två spel. Vi köpte till en kontroll oxå och i den ingick det ett spel samt så köpte vi Minecraft. David blev så glad så han kramade Joakim flera gånger. Joakim blev förstås oxå glad. Han satt och log hela tiden. Försökte att koppla in den men man behövde vara uppkopplad på nätet för att komma igång. Barnen blev lite besvikna men var ok med det när de visste att de skulle spela idag. Så efter jag hade skålat med sovande barn och tittat på fyrverkerierna så satte jag mig ner och installera Xboxen. Trodde att jag hade fixat allt då så jag kunde sova. Men icke. Ena kontrollen ville samarbeta. Och när jag lyckades med det så ville inte spelen komma igång. De vill bara att man skulle betala en massa saker så det skulle bli lättare. Trött som jag var på morgonen så ilsknade jag till och svor en del. Det är fan att man inte bara kan stoppa in spelhelvetet och spela. Efter litet om och men lyckades jag. Så blev det lungt medans de spelade Minecraft. Gick och la mig för att sova lite. Precis när jag somnade ville de byta spel "Star Wars Battlrfront" (en skiva det oxå). Var det bara att stoppa in den och spela inte här heller. Tog väl en kvart, tjugo minuter att få i gång den. Nu spelar de för fult iallafall.

Jag har gett upp sovande och har istället satt på en tvättmaskin och kokar risgrynsgröt. Snart ska jag fixa lite lunch till spel-killarna. Men innan det ska jag sitta i lung och ro och virka lite till ljudet av Star Wars krig.

Har en trevlig första dag på detta nya år.

Presentation


Denna blogg handlar om mig och mina intressen samt hur jag kämpar med vardagen.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

a casa di Pia

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards