acasadipia

Alla inlägg den 16 maj 2016

Av Pia - 16 maj 2016 07:12

Måndag, ny vecka.

Jaha då sitter man på pendeltåget och sk försöka ta tag i vardagen igen. Fick i väg killarna till skolan med, hoppas, alla deras saker. Deras pappa tar över nu. Av David fick jag en kram. Joakim vägrade. Det är sådant som en liten föräldrar får stå ut med.

Igår förmiddags kom Joakims kompis redan vid nio och stannade kvar till lunch. Lyckades få i dem lunch på 45 min innan Då vi då kompis kom. När den kompisen gick hem så tyckte jag det fick vara nog. Sa det och fick som svar att jag var dum och de hade tråkigt. Det får man oxå ta. Spelar ingen roll vad man har hittat på eller låtit dem göra så räcker det inte. De somnade i alla fall gott medans jag läste Harry Potter. Vi har nu börjat med den sjätte boken.

Hur besvärliga de än är så kommer jag längre efter dem redan när jag kommer hem och känner tystnaden och vet att det dröjer en vecka innan de är tillbaka.

Pysslade lite i helgen. Ni som har barn kanske känner igen sig. När man försöker para ihop strumpor så är det alltid när gå. Som inte hittar sun maka. De brukar dyka upp några tvättar senare. Så medans de väntar på makan så behöver dem ligga någonstans. Jag gjorde en fin förvaring av udda strumpor av en vinkartong, dekorplats och demoremsa.

Jag hade även tänkt göra ett trevåningsfat. Men den stora tallriken språk när jag skulle borra hålet i mitten. Så nu får jag gå till loppis och hitta ett nytt.

Presentation


Denna blogg handlar om mig och mina intressen samt hur jag kämpar med vardagen.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17 18 19 20
21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

a casa di Pia

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards