acasadipia

Alla inlägg den 28 april 2015

Av Pia - 28 april 2015 08:54

Jag har en ärftlig cancergen. Den heter
BRCA2. Jag har en kraftig förhöjd risk att på bröst- och äggstockscancer. Ser det inte som en dom utan en fördel att veta och kunna göra något åt det. Först och främst ska äggstockarna och äggkanalerna bort. Tar brösten när jag mår bättre. Måste först gå ner i vikt så den första jag ska göra är att be husläkaren om hjälp med det. Är nu under ett kontrollprogram så de kommer att kolla brösten en gång i halvåret. Känner mig inte orolig. Klart att det blev lite omtumlande direkt efter men jag är inte sjuk i cancer.

Det jobbiga är att jag har fått en sak till förutom att jag försöker bli frisk från min depression och utbrändhet. Jag är på bättringsvägen och funderar på att gå upp på halvtid i mitten av maj. Det är himmla positivt. För en månad sedan så fanns inte ens det i mina tankar. Jag ska klara detta.

Igår började jag på en pingvin. Tror den kommer att bli riktigt fin.


Det är riktigt mysigt på balkongen när den har blivit mörk.

Presentation


Denna blogg handlar om mig och mina intressen samt hur jag kämpar med vardagen.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27 28
29
30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

a casa di Pia

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards