acasadipia

Alla inlägg den 2 december 2015

Av Pia - 2 december 2015 08:32

På måndag river de köket tjoho. Håll tummarna att allt flyter på så det blir klart till jul. Imorgon kommer alla paket med nya köket. Är nästan klar med packning och undan plockningen. Men hinner i kväll och morgon förmiddag att göra det sista. Ska tillfälligt bo i mammas lägenheten.

Har varit hemma två dagar med Joakim som har haft en rinnande näsa och en förskräcklig hosta. Han mår bra nu. Har förstås inte kunnat låta bli att gjuta lite ljus. Har nu smält alla stumpar. Så nu får jag ge mig. De två runda multifärgade ljusen är det lite suddiga gjort i ett pringelsrör. Det fyrkantiga är gjort i ett stort mjölkpaket. De andra färdiga köpta formar.

I helgen blev jag klar med mammas poncho. Blev riktigt bra faktiskt. Virkade två sjalar och sydde ihop dem.

Har även gjort klart en mandaladuk.

Joakim pyntade vår adventsljusstake (har flamsäker mossa) så vi tände första ljuset i söndags.

Igår öppnade jag min tekalender. Gårdagens te var ekologisk regnbågste. Blir spännande och se vad det är för te idag.

Joakim tappade matkniven och fångade den på ett så roligt sätt så vi var tvungna att ta ett kort

Presentation


Denna blogg handlar om mig och mina intressen samt hur jag kämpar med vardagen.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

a casa di Pia

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards