acasadipia

Alla inlägg under juli 2014

Av Pia - 11 juli 2014 21:41

Börjar se slutet av mitt tåg äventyr till Töreboda. Det började med att de sa att tåget skulle av gå ca trettio minuter försenad. Sedan fick man höra att tåget var inställt. Men fick ett sms av sj efter en halv timme som sa att jag skulle ta pendeln till Sundbyberg och där i från skulle det gå ersättningsbussar till Bålsta. Efter mycket om och men så kom en och jag fick ståplats på bussen till Bålsta. Väl där står det ett gammalt tåg (skulle ha åkt med en dubbeldäckare) och väntade. Fick sittplats och fick vänta ca tjugo minuter innan tåget åkte. Om drygt en halvtimme är jag framme i Töreboda och då två timmar försenad.

Det kunde ha varit värre. Kunde ha fått ställa in resan. Och det kunde ha regnat och varit kallt när jag stod och väntade på bussen i Sundbyberg.

Ha en trevlig fredagskväll

Av Pia - 11 juli 2014 07:04

På väg till jobbet, kommer inte hem förrän på söndag. Ska ta en sväng förbi Töreboda innan jag vänder hem. Längtar att få träffa er Marita och Pia.

Igår när jag kom hem hade gubben pärlat lite. Han försöker att sluta röka så han har nu hittat något att sysselsätta händerna med istället. Men fick sträcka några stycken när jag kom hem.

Själv packade jag i går kväll, men hann även med att virka klart en sula. Jag tror den är förliten men väntar på att beställaren ska skicka en av ritat fot till mig så jag får testa.

På tåget har jag en bok och ett broderi med mig. Min älskling hjälpte mig med att ladda ner några av mina cd på mobilen, så jag har även musik som fördrivning på tåget.

Av Pia - 10 juli 2014 06:57

Helgen närmar sig med stormsteg. Ska till Töreboda och träffa mina vänner Marita och Pia. Tyckte att när vi bestämde helg för träff var det så långt fram men veckorna har bara swichat förbi och nu är det dax.

När jag kom hem igår hade gubben pysslat lite med pärlor.

Döskallen var till mig. Tänkter sätta en magnet på den.
Själv pysslade jag lite med mina betongplattor. Har fått fram en av fyra. Toppen gick av men den blev fin ändå.

Jag är nog lite piggare idag än igår. I natt vaknade jag av att jag frös. Det var länge sedan lite skönt faktiskt.

Av Pia - 9 juli 2014 06:58

Vad underbart det är med sommar. Särskilt på morgonen och kvällen. Då blir luften och temperaturen så behagligt.

Igår var vi hos min kompis och blev bjudna på grillat. Helt underbart, fint väder, god mat och ett mycket trevligt sällskap.

Få njuta nu på morgonen av tågresan. Svalt och skönt. Hemresan lär väl bli som i går svettigt värre.

Ni som är lediga hoppas jag är vid någon badstrand och njuter av vädret.

Ha det bra

Av Pia - 8 juli 2014 07:08

I går fick det onda i halsen mig att vara hemma en dag från jobbet. Idag svider det lite fortfarande men jag är på väg till jobbet ändå.
I helgen mådde jag bra gjorde en hel del. På lördagen tog gubben och jag en promenad till Lidel, som vanligt så var det man skulle ha slut. Men vi fick oss en promenad i värmen. I söndags så tog vi bussen till ÖoB uppe vid Eurostop. Vi tycker att den har för sämrat sig sedan de flyttade från centrum.

När jag bytte avdelning fick jag ett presentkort på Panduro av min gamla kollegor. De gjorde jag av med i fredags på bla. sprayfärg. lyckades spraya två burkar innan färgen tog slut. Har tydligen inte tagit kort på de färdiga men här är dem som jag sprayade.

När jag var på Gotland så hittade jag den lampa som jag har letat efter så länge. Så fin blev den upp hängd.

Mina pelargoner har fått komma ut på balkongen så nu har jag här fint.

Islutet av september måste allt in igen för då ska de börja med balkongerna. I mars har jag en större inglasad balkong längtar.

Har det så bra i sommarvärmen

Av Pia - 4 juli 2014 06:59

Idag kan jag krams på pendeln till jobbet. Jag och gubben åker med samma tåg. Mysigt värre.

Det är fredag idag härligt bara två veckor kvar till semester nr 2.

Träffade kusin Amélie igår på lunchen. Ska köpa hennes skrivare och ett par stavar. Stavarna kan jag börja använda direkt, men skrivaren. Det råkade bli så att jag inte fick med några kablar så än så länge är den obrukbar. Men Amélie ska hem och rota blad grejorna hemma och se fall hon kan hitta dem. Håll tummarna att hon gör det.

Nu ska jag passa på att kramas. Ha en bra dag

Av Pia - 3 juli 2014 07:06

Förlåt att jag svär så här på morgonen. Men missade tåget med en minut. Beroende på att jag hade glömt sl-kortet och mobilen så jag fick lov att cykla hem och hämta dem. Nu har jag kortet och mobil och kommer en kvart senare till jobbet fan.

Igår började jag se slutet på ramen jag broderar men upptäckte att jag hade räknat fel på ena kort ändan med några stygn. Skit samma tänker ni. Men tyvärr kan man inte slita i det för då blir hela mönstret fel. Så det är bara att bita i sura äpplet och repa upp. Om man är noga i början så blir det bättre i slutet. Jag hade tänkt bli klar med ramen så jag kan börja med ett par tofflor som jag har beställning på. Beskrivningen är på engelska så det blir en utmaning.

Dax att läsa boken. Har en bra dag.

Av Pia - 2 juli 2014 07:01

Måste bara säga att det var värd varenda krona jag la ut på min nya cykel. Den är underbar att cykla på. Rekommenderar starkt stora hjul på cyklar. Räcker med ett tramp så kommer man hur långt som helst.

Har börjat på en ny bok Legenden om Hammerdal av Oscar Dronjak. Verkar bra, har inte kommit så långt ännu.

Ibland så gör man saker som man inte har tänkt göra. Man vill egentligen göra det men vet att det inte är bra att göra det. Vet inte riktigt vad jag ska komma fram till. Ville bara säga det.

Idag var det svårt att komma upp ur sängen. Ville inte det vill bara sova en liten stund till. Men jag sa åt mig på skarpen och gick upp. Så nu sitter jag på pendeln till jobbet. Hoppas jag inte gäspar mig igenom dagen.

Ha en bra dag!

Denna blogg handlar om mig och mina intressen samt hur jag kämpar med vardagen.