acasadipia

Alla inlägg den 6 juli 2013

Av Pia - 6 juli 2013 16:14

Skulle låna en sak av Peter, tog med mig fikabröd och fick fika med mina gokorvar. Fick även se hur det har det i sina rum. De har möblerat om. Blev jätte fint. Passa förstås på att krama. Om en vecka kommer dem. ?

Av Pia - 6 juli 2013 12:53

Sitter på balkongen och tar det lungt med lite jordgubbar och te. Ta alltså lite paus från mina projekt och hushållsarbete. Eftersom jag har varit lat den sista delen av denna vecka så har ja en massa disk. Eftersom jag har ett litet diskställ så går man diska i om gångar. Det torkar fort och så kan jag plocka med annat. Det blir inte så tråkigtatt diska då

Mina andra projekt i dag är att måla yttligare en om gång med skoltavlefärg så är min tavla till hallen färdig. Magnetfägen är klar under den. Så när den är klar blir det en tavla som man både kan skriva på och sätta upp lappar med magneter.

Har slipat en blåpall och målat första omgången vit. Tänkte att jag och barnen sedan ska sätta decopage på den så den verkligen blir egen.

När det gäller handarbete så har jag tre projekt på gång nu en liten hund, någa choklad bollar och så mammas sjal.

Så jag behöver nog lite paus. Ska nog läsa lite i boken "En man som heter Ove" innan jag fortsätter med mina projekt. ?

Pärlorna bredvid ska bli pärlsockret

Presentation


Denna blogg handlar om mig och mina intressen samt hur jag kämpar med vardagen.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

a casa di Pia

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards