acasadipia

Alla inlägg den 27 maj 2024

Av Pia - Måndag 27 maj 11:39

Min tredje måndag till kontoret. Början på tredje veckan på 50%.
Hur mår jag?
Skit trött. Hoppas på att det är en trött-tröskel jag ska över innan det blir bättre. Värmen är ju inte till hjälp för mig. Dels får jag ondare och dels blir jag ännu tröttare.

Gjorde i princip inget i helgen. Sov en massa och scrollade på mobilen. Inte först vid halv åtta i går vaknade jag till och vattnade blommorna och pysslade lite.

Är det så här mitt liv ska se ut? När jag inte jobbar dåsar jag i soffan och gör inget för kropp och knopp är utmattade. Jag hoppas verkligen inte det. Jag ska inte säga att jag älskar att städa men känslan när man har städat och andas in ren luft. Känna sig nöjd med sig själv. Och ha fint runt sig. Det älskar jag. Men nu förökar sig dammråttorna väldigt snabbt. Jag vill orka det.

Vill även orka dra upp ogräs i rabatterna oxå så de ser fina ut. Men nu måste jag koncentrera mig på att komma tillbaka till jobbet.

Ha mig i era tankar så kanske det hjälper mig framåt. Jag är inte en som ger upp utan jag kämpar mig in i väggen gång på gång och hoppas att någon gång står det ingen vägg där utan det blir verkligen bättre.

Ta det lungt i värmen

Presentation


Denna blogg handlar om mig och mina intressen samt hur jag kämpar med vardagen.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

a casa di Pia

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards