acasadipia

Alla inlägg den 13 maj 2024

Av Pia - Måndag 13 maj 13:05

Första gången på många veckor åker jag in till kontoret. Börjar kl 14.00 Gick 30 minuter innan tåget gick 12.53 Den ska vara i city 13.30 och då har jag 30 minuter på mig till jobbet. Hoppas jag hinner. Fick sätta mig och vila två gånger till pendeln.

Alltså kroppen protestera mot detta. Det har börjar värka i hela kroppen. Har faktiskt haft ganska lindrig värk de senaste veckorna. Men jag måste ju göra detta någon gång så varför inte i dag? Börjar jobba 50 % oxå idag.

Har fått på mig tuttarna och hörapparaten så detta ska gå bra.

För att ta hand om mig själv så tog jag lite spa i morse. En skön dusch, ansiktsmask och rakat bena. Tänkte att de skulle få mig lugn. Har även fixat i snygga örhängen. Det låter väl som ingenting men jag har inte brytt mig hur jag ser ut eller hur ren jag har varit. Har liksom inte haft kraft till det. Men senaste två veckorna har jag börjat bry mig mera. Vem vet jag kanske till och med börjar sminka mig igen. Nä nu ska vi inte pressa det för långt. Jag har gjort mig fin och sitter nu påväg till jobbet. Och även fast kroppen protesterar så känns det bra iallafall.

Förra veckan förodlade jag majs och gurka. Titta så de har kommit. Det är nästan så man kan se hur de växer.

I lördags var jag med Joakim och exet och tittade på koutsläpp på Jälla. Det är den skolan som Joakim går på. Oj vad glada och ivrig kossorna blev

Presentation


Denna blogg handlar om mig och mina intressen samt hur jag kämpar med vardagen.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

a casa di Pia

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards