acasadipia

Alla inlägg under mars 2017

Av Pia - 13 mars 2017 07:10

Men det gick inte idag.

Vaknade, duschade, fick upp Joakim (David stannade en extra natt his pappa), klädde på mig, åt frukost, fick Joakim att klä på sig, packade ryggsäcken. Ja allt man brukar göra innan man går hemifrån. Gick med Joakim till skolan, mötte David där, meddelade veckans tider och att de går hem själva, gick sedan mot pendeln. Men någonstans där ändrade stegen riktning och nu ligger jag i min säng. Varför ligger jag här då? Varför sitter jag inte på pendeln? Jo kroppen värker igen, någon har satt sig på mina axlar igen och idag orkade jag inte att kämpa emot det negativa känslorna så därför är jag här i min säng.

Ska jag straffa mig själv idag för jag inte klarade att gå iväg? Eller ska jag göra allt som jag tycker är roligt som pyssla och då kanske må bättre? Har inte bestämt mig ännu. Känner mig besviken just nu.

Jag har/hade några mål denna vecka:
? Stå emot negativa känslor
? Gå och träna på onsdag
? Laga bra mat till barnen

Den första klarade jag inte idag. Men de andra två har jag fortfarande chans att klara.

Virkade färdigt en duk igår.

För att fjäska med speciellt min stora son så bakade jag grekisk lantbröd i går. Jätte mumsigt

Ska nu försöka vända de negativa känslorna till positiva. Eller rättare sagt jag ska jag in i en annan verklighet. Jag tänker lägga mig och läsa min bok. Då slipper de negativa känslorna ta över mig.

Om ni har en massa positiv energi tänkt lite på mig så ni sänder lite till mig. Tack på för hand.

Av Pia - 10 mars 2017 06:52

Tjoh äntligen fredag. Imorgon får jag sova tills kag vaknar utan någon klocka som väcker mig. Kan nästa slå vad om att jag vaknar kl sex och är pigg.

I går efter jobbet tog jag mig till Söder och hälsade på en vän. Blev bjuden på en räckmacka och ett glas vin. Vi hade mycket trevligt. Gav bort en av min gå-bort-dukar och hon blev så glad.

Jag tror jag har skrivkramp för jag kan absolut inte komma på något att skriva. Ha en trevlig fredag.

Av Pia - 9 mars 2017 06:58

Måste tacka min lilla skara läsare för nu läser min blogg. Min lilla son har fått för sig att alla som skriver bloggar tjänar en massa pengar. Så när han förstod att jag hade en blogg frågade han vad jag gjorde med alla pengar eftersom jag säger att jag inte har några. Fick förklara för honom att alla bloggare tjänar inte pengar utan skriver mest för att skriva av sig. Han såg väldigt frågande ut. Tror han tänkte varför man vill skriva av egen fri vilja. Han förstår när han blir äldre.

Igår gick jag direkt till Träna mera och tränade. Det var skönt. Blev skönt trött efter så gick i sängs redan kl åtta. Sov som en stock hela natten. Men är tusan riktigt trött ändå.

Läste ut min bok i går så det är dax att börja på en ny " Playground" av Kepler.

Ni får ha en bra dag!

Av Pia - 8 mars 2017 06:57

Glömde matlådan idag. Fy så jobbigt. Min tankar var helt inne på träning. Ska gå direkt till Träna mera när jag kommer hem. Så jag har packat träningskläder fixat en macka till eftermiddags mellisen. Så matlådan glömdes bort. Få gå in på Coop och köpa någon mustig soppa i stället.

Min vinterjacka tycket det är vår nu. För nu har dragkjedjan slutat fungerat. Så i dag är det lager på lager som gäller. Vårjackan på med fleasejacka under. Tur att det är bara några minusgrader. Men fick pulsa i snö till tåget. Det är vacker med det vita på träd och mark men nu vill vi ha vår inte vinter.

Vill visa hur långt jag har kommit på virkningen på jobbet. Peppar, peppar ta i trä, just nu går det bra att virka. Förra veckan fick jag repa upp flera gånger.

Är hamstervakt denna vecka. En guldhamster och en dvärghamster. Såg dem inte för de låg inne i sina hus och sov. Men lite mat och nytt vatten fick de av mig.

Av Pia - 7 mars 2017 07:00

Med elefanter i öronen och elefant på lillfingret så ska väl dagenbli bra.

Folk måste tro jag är tokig när jag fotat mitt öra.

Idag är det är en väldig hurtig tågvärd vid namn Jojo. Han skulle nog hellre velat sitta på någon radiostation och snacka. Men trevligt är det med lite roligt snack i högtalarna.

Igår var jag hos dietisten. Hon sa wow, amazing, well down och så vidare. Och det beroende på att jag berättade att en del kläder sitter lösare, klockan på armen sitter lösare och jag har börjat träna igen och jag går en massa. Allt detta gjorde att jag trodde att vågen hade rört sig. Men icke inte ett dugg. Men dietisten jublade i alla fall. Jag försöker känna mig lika nöjd med klarar det inte riktigt. Men det händer något snart rasar väl kilona oxå. Har jag sagt att min dietist är en ung tjej från Norge. En jätte söt och trevlig tjej.

Nu snöar det igen här. Var det inte vår?

Av Pia - 6 mars 2017 07:02

Det är faktiskt helt OK att det är måndag och vecko vardagen börjar igen.

Har varit en bra helg. Barnen har spelat och inte haft tid med mig. Har fått dem till matbordet för att äta och då går det på fem minuter sedan lämnar dem bordet och där sitter jag. Gjorde kyckling i ugnen i lördags det tar ju sin tid. Fixade pommes efter som de ville ha det. Dukade mysigt med levande ljus och servetter. Ja det kom till bordet. Den ena tyckte det var mysigt den andra försökte tända alla lampor som fanns. Myset övervann. Och sedan på lite mer än fem minuter så var det färdiga. Jaja får väl vara glad för de fem minuterna.

Själv statte jag mig i sängen med min virkning ett glas vin och lite godis och bra musik efter maten. Har virkar mycket i helgen. Men har varvat med städning. Har virkat två varv sedan gjort något av städningen som tex. Röjt i vardagsrummet sedan virkat yttligare två varv och så fortsatt så. I torsdags och fredags var jag hemma med David då pasade jag på att komma i fatt med tvätten. Är ifatt nu. Städningen är jag nästan i fatt med. Så på dessa fyra dagar har jag virkat tre dukar. Mönstret är så lätt och roligt så det lär bli några till.

I lördags morse var jag iväg på Träna mera. Fredagen var en "jag vill inte dag" men lördagen blev efter träningen "jag vill dag". Den känslan har jag fortfarande med lite träningsvärk på det förstås.

Idag ska jag till dietisten och snacka och väga mig. Känns som jag har gått ner så håll tummarna.

Nä nu vill jag läsa min bok. Där inga ögon ser av Dag Öhrlund.

Av Pia - 3 mars 2017 09:45

Vab idag med. Trodde faktiskt igår eftermiddag att jag kunde komma till jobbet idag. Davids mage verkar var urbalns. Den värker och han känner som han ska kräkas. Men ibland helt bra. Vi är ingen familj som har vinterkräksjuka. Tror faktiskt David aldrig har haft det. Så detta är väl det närmaste.

Jaja jag och Joakim mår bra. Joakim är på fritids. På vägen dit berättade han något roligt de gjorde i går. De hadde Let's dance och Joakim sa så fort jag försökte dansa ramlade jag, man ska ju vrida benen åt alla möjliga håll, hur kan man hålla balansen då? Ja det är svårt när man inte har riktigt koll på ben och fötter.

Klockan är nu typ tjugo i tio och jag är uttråkad redan. Tappar liksom lusten. Skulle kunna städa så det blur fint till helgen. NÄÄÄ VILL INTE. Skulle kunna pyssla med mina olika idéer som ploppar upp i huvudet hela tiden. NÄÄÄ VILL INTE. Skulle kunna ligga i soffan och titta på TV med David. NÄÄ VILL INTE. Skulle kunna sätta fötterna i ett skönt fotbad och läsa min braiga bok. NÄÄ VILL INTE. Näää vill ingenting är faktiskt en riktig surskalle i dag och VILL INTE idag. Hur kommer jag hur detta? Är det någon som har någon idè? Just nu tänjer jag bara ligga i sängen och spela på mobilen. Jaa jag vet skit tråkigt.

Ha det!

Av Pia - 2 mars 2017 07:02

Vaknade med full av energi efter, hoppas ni sitter ner nu, att ha tränat i går. Fy fan vad skönt det var. När vi gick hem från Träna mera började David klaga på magvärk. Trodde det berode på att han hade druckit för mycket smoothie efter ha lekt sig svettig i lekrummet på Träna mera. Det tog ett tag efter vi hade kommit hem så släppte värken. Han klagade lite på illamående innan han somnade. Han kom tidigt på natten till mig och sov oroligt. Vaknade och mådde fortfarande illa. Jag försökte att han skulle röra på sig, dricka vatten så skulle det gå över. Men nä ni det blev värre så nu här vi hemma och hoppas det går över.

Energin kom liksom av sig. Idag var det ju bara jobb och sedan hem. Ingen himmla tandäkare eller något sådant. Gick med Joakim till fritids och när jag kom hem satte jag på en tvättmaskin så jag hittar kanske lite energi så jag kan göra någon nytta här hemma istället och hoppas på jobbet i morgon istället.

Presentation


Denna blogg handlar om mig och mina intressen samt hur jag kämpar med vardagen.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

a casa di Pia

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards