acasadipia

Alla inlägg den 29 september 2016

Av Pia - 29 september 2016 09:48

Jag håller på att lära mig att göra ingenting. Mitt största fel är så fort jag får lite energi så ska jag göra en massa bara för jag har energi. Nu ska jag försöka bara göra det jag måste och sedan bara ta det lungt och göra ingenting. Och det är jätte svårt.

Har börjat på min sockor. Stickade några varv sedan började det värka så jag fick sluta. Det blir nog några varv idag.

Igår åt vi våfflor. Till barnens stora glädje. Men de fick blanda iordning smeten. Jag läste receptet och de hade i ingredienserna. Sedan gräddade jag dem. Och under tiden plockade jag ur och i diskmaskinen. De som klagar på att det tar tid att grädda plättar får nog ta och grädda våfflor det tar tid det.

Hämtade barnen igår från skolan båda hade hunnit ätit mellis. På vägen hem frågade jag om de ville pyssla om mig och fixa lite te och macka till mig. Joakim fixade det fick hälla upp det varma vattnet bara. Sedan på kvällen blev de suga igen och då sa jag ta en smörgås. På väg till köket vänder sig Joakim om och frågar vill du ha en mamma. Jag tackade ja och fick en leverpastej macka levererad till balkongen. Blev verkligen om pysslad. Och i morse fick jag en morgonkram av Joakim oxå. Han är få med sina kramar så det är bara att pass på. David är helt inriktad på dator och räkneprogramet Nomp just nu. De använder programmet i skolan. Så om han vill öva på räkning säjer man inte nej.

Presentation


Denna blogg handlar om mig och mina intressen samt hur jag kämpar med vardagen.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

a casa di Pia

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards