acasadipia

Alla inlägg under mars 2015

Av Pia - 13 mars 2015 08:14

Äntligen fredag. Idag ska killarna gå till frisören och se om de kan göra något åt deras kalufser.

Mamma och Rasmus kommer i dag oxå. Mysigt.

Efter frisören ska vi gå och handla frukt till frukt sallad nyttigt värre. Men Joakim vill ha glass och strössel på oxå. Han kan ju springa bort de extra kalorierna. Jag håller mig till frukten.

Tar med ryggsäcken bara för att få med hörlurar ? så jag kan lyssna på bra musik och få upp humöret. Försökte förklara för mamma hur jag mår idag. Ganska pigg ihuvudet vill göra en massa saker. Men kroppen är så trött att den vill sova ? helatiden. Så jag har en konstant konflikt mellan huvudet och kroppen. Jag vet inte om ni förstår vad jag menar men det är skit jobbigt .

Av Pia - 12 mars 2015 08:46

Balkongen är färdig. Men de har satt upp en dum lapp som säger att jag inte får gå ut på den först den har inspekterad den. Jag busade imorse öppnade balkongdörren och tittade ut. Tycker den ser färdig ut. Eller vad tycker ni?

Snart har denna vecka oxå gått. Våren har kommit men i morse var det minus 5,8 grader. Lite kallt tycker jag. Men så fort man kommer ut i solen känner man att den värmer. Härligt.

Av Pia - 10 mars 2015 13:20

Drygt två timmar på jobbet sedan lunch med gamla trevliga kollegor och sedan en liten promenad runt Riddarholmen med trevligt sällskap. Det var blåsigt värre men skönt med solen. Nu längtar jag till sängen. Hoppas att jag inte somnar på pendeln som i går. Så var en snäll medpassagerare som väckte mig. Det är nog första gången det hände konstigt nog.

Gå ut i blåsten och njut av solen den värmer. För att få i sig D-vitaminerna så strunta i solglasögon ? .

Av Pia - 10 mars 2015 09:15

Stackars min lilla arm. Har tagit prover.

Nu börjar det likna något på balkongen. Längtar verkligen efter när jag får gå ut på den.

Av Pia - 9 mars 2015 08:28

Jag är som SL är med snö när det gäller pollenallergi. Vet att det kommer med förtränger det och skaffar inte hem medicin först det har börjat klia upp ögonen. Joakims allergi har jag stenkoll på. Man hoppas väl att man ska slippa ett år eller två. Skönt är det iallafall med värmen. Ett annat problem nu när värmen kommer är jackan när vågar man ta av vinterjackan och sätta på sig vårjackan. Då kommer frågan vilken vårjacka. Har jag någon och isåfall var är den? Man blir ju bara trött på att fundera. Jaja det brukar lösa sig på något sätt.

Ihelgen har jag varit i Eskilstuna och hjälp mamma att rensa. Eftersom orken inte riktigt finns så blev det mycket vila oxå. Men nu vet vi vad hon har för saker och vet ungefär vad som ska vart. Lite ska till Gotland och till mig. En del ska pingstkyrkan ta. En del till nya lägenheten i Märsta och en del till tippen. Blir trött bara av att tänka på det.

Har iallafall hunnit med att virka en kyckling (virkade det mesta på tåget till Eskilstuna) med dammat och halsduk. Håller på med en till som ska få en höghatt och halsduk.

Av Pia - 6 mars 2015 08:56

Nu ska ni få skratta lite. Fick leverans från mathem igår upptäckte att jag hade beställt en banan. En enda banan ? och den ska räcka hela nästa vecka. Vad knasigt det kan bli i bland när man beställer. Men mathem gör fel dem oxå. Beställde 5 gullök och 5 rödlök fick 10 av varje. Så nu har jag en massa lök.

Sovit dåligt inatt, hosta och regn har stört mig. Så jag är trött men har konstigt nog ganska mycket energi i kroppen. Om jag hade varit hemma idag hade nog lägenheten blivit städad.

Ha trevlig fredag.

Av Pia - 5 mars 2015 09:29

Sitter äntligen på ett tåg till jobbet drygt en halvtimme försent. Pendeln som går över Arlanda stannar I Märsta. Något elfel på Arlanda gör att alla tåg mellan Stockholm och Uppsala ska passera Märsta. Så i Rosersberg är det kaos eftersom där är det bara ett spår åt varsitt håll.

Äntligen oxå att de har börjat med min balkong. Eller balkongraden där min balkong finns. Är så nyfiken på den. Längtar verkligen.

Av Pia - 4 mars 2015 12:19

Idag fick jag en rejäl sovmorgon. Börjar inte jobbet först halv två.

Har faktiskt tagit till vara på tiden innan jobbet med att ta en promenad och handla mat på mathem. Får maten levererad till dörren imorgon.

Efter jobbet ska jag på Bio med min vän och kollega Pia. Det blir filmen Cirkeln. Innan tar vi nog en middag på McDonalds. Mys onsdag alltså.

Igår kväll gjorde jag färdigt Davids myssockor. Nu ska jag bara sätta dit anithalk på både Joakims och Davids så de inte halkar omkring och gör illa sig.

Presentation


Denna blogg handlar om mig och mina intressen samt hur jag kämpar med vardagen.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6
7
8
9 10
11
12 13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

a casa di Pia

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards