acasadipia

Alla inlägg den 10 april 2014

Av Pia - 10 april 2014 09:51

Snart klar!

Ljus som jag har gjort!

Vi saknar en kollega som är hemma efter en operation

Av Pia - 10 april 2014 08:49

Vilken respons jag fick i går efter jag skrev hur jag kände. Känslorna i mig går upp och ner men mest upp nu. Men i bland kommer det saker då jag faller. men jag hade några som tog emot mig och stötta mig så jag kom upp samma dag. När jag gick hem från jobbet var jag glad men trött efter alla känslor på morgonen. I dag vaknade jag glad.


Det som hände var att jag fick besked att jag skulle bara jobba i växeln och ge upp arbetet på sekretariatet. Har ju inte så mycket att göra på sekretariatet så egentligen var det helt nartuligt att det skulle bli så här, men det hände så snabbt så jag och min "lilla" kropp hängde inte med. Jag tror att jag hänger med nu och ser framemot nua utmaningar. Den största utmaningen är att vänja sig av med den flex som jag har haft de senaste 17 åren. Det kommer nog vara svårast. Man sitter fast framför datorn/växeln bestämda tiden och har rast/lunch på schema lagda tider. Det är jag inte van med. Det psitiva är att det är helt ok att handarbeta mellan telefonsamtalen så jag kan nog virka mera nu. Det kommer att komma flera dagar då jag vill dra täcket över huvud och vill att dagen bara försvinner men det händer mer sällan nu så det är åt rätt håll det går.


I förrgår fick jag en del kvistar av en kollega som jag ska ha till påskris. De passade jätte bra i en av mina stora konservburkar som jag har tiggt till mig på pizzerian i närheten. Barnen och jag påskade till riset och ställde ut lite tuppa, hönonr och kycklingar här och där i lägen heten. så nu är det påsk här. (bilder kommer lite senare)


Nu har jag ca 30 minuter kvar innan jag måste gå till pendeln tänkte passa på att brodera lite den tiden.


Tack ännu en gång för alla kramar och ord. Det är bra att veta att ni finns där ute och bryr er om mig. Det hjälpte mig igenom går dagen. I dag lyser solen så man kan inte annat än att vara glad.


  

Presentation


Denna blogg handlar om mig och mina intressen samt hur jag kämpar med vardagen.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

a casa di Pia

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards