acasadipia

Alla inlägg den 7 juni 2016

Av Pia - 7 juni 2016 07:17

Jag som tyckte det var nyår nyss. Tusan vad tiden går fort.
Detta datum år 1990 tog jag studenten, sju dagar senare blev jag 18 år. Tyckte jag hade livet framför mig. Tjugosex år av de livet har gått. Hoppas de nästa tjugosex åren blir lika händelse rika.

Jag ska få lära mig att väva. Min granne bjöd in mig till en vävstuga. En väv stol stod bara där och väntade på någon. I går fick jag lära mig att varpa trådarna som ska sitta i vävstolen. Jätte spännande.

Min granne är oxå nybörjare hon hann vävaa detta.

På vägen hem passerar vi en dam som säljer jordgubbar och blomster. Hon har stått där i alla år som jag bott i Märsta. Köpte årets första liter jordgubbar. Svindyra men svingoda det var ju i alla fall Sveriges nationaldag. Kunde inte låta bli att köpa denna blomma oxå. Tror min kollega Pia kommer bli avis när man tänker på färgerna.

Som sagt det var nationaldag i går. De senaste tre åren har jag haft picknick med killarna på vår går med hembakat fikabröd. Förra året kurade David och jag under paraply. Tror Joakim var på bågskytte. I år var det finare väder så killarna bjöd med sig Svartis och Vitis.

Presentation


Denna blogg handlar om mig och mina intressen samt hur jag kämpar med vardagen.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

a casa di Pia

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards