acasadipia

Alla inlägg den 22 juli 2021

Av Pia - 22 juli 2021 16:30

I går blev det en dramatisk eftermiddag. Efter hade ätit lunch fick jag magknip. Inget ovanligt för mig när jag berhöver göra tvåan. Ibland blir jag även matt efter gjort tvåan. Men nu fick jag diarré och började må illa och började svettas så det verkligen ran över hela kroppen. Tänkte om jag tog en dusch så lugnar det sig. Men då började jag hyperventilera och blev kraftlös. På någon kostigt sätt lyckades jag få tag på en handduk att lägga över mig så mina söner inte skulle behöva se mig naken. Jag lyckades även ta min klänning och knöla till den till en kudde. Så låg jag där i duschen hade kräks lite inte mycket. Vet inte hur länge men minst en halv timme innan David kom och undrade om jag inte skulle börja jobba. På något sätt lyckades jag med hjälp av David ringa till jobbet och säga att de inte skulle räkna med mig mer denna dag. Efter det låg jag nog kvar lika länge till innan jag lyckades ta mig in till min säng. Svettades lika mycket och smärtan i magen var stark. Hade absolut ingen kraft. Var någonstans mellan metvetande och ometvetande. Misstänker att det gick ytterligare en timme innan jag kände detta var för mycket för att jag skulle klara av på egen hand. Lyckades få kontakt med mina killar och be dem skaffa hjälp. De ringde sin pappa först sedan ringde David vårdguiden. Med hjälp av David så lyckades vi få fram hur jag mådde. Då tyckte de att jag skulle åka in till akuten. Sa jag har ingen som kan köra mig. Så det kom en ambulans och hämtade mig. När jag skulle resa mig från sängen kom allt upp på min heltäckningsmatta. Peter hade kommit oxå. Han tog han om det värsta av syorna och killarna medans jag åkte till akuten. Väl där fick jag ett eget rum och en lång väntan matt men inte lika kraftlös. Lättade lite nör jag kräktes. Fick inte dricka och allt detta satte igång fibrovärken fick ingen smärtastillade heller. Var så törstig och kände hur värken blev värre och värre. Men annars mådde jag bättre. Tillslut så fick jag två alvedon och lite vatten att skölja ner dem. Jäklar vad vattnet var gått. De tappade mig på lite blod och så började väntan på svar från dem. Nån timme senare kom läkare och jag fick ett glas saft för att testa hur magen reagerade. En halv timme senare fick jag en smörgås och två glas saft.blev bara piggare och piggare. När det gått över en timme efter mackan larmade jag och frågade om jag fick åka hem. Medan jag väntade på läkaren flyttade jag ut i väntrummet så någon sjukare än jag fick ett rum att ligga i. Runt halv tolv på natten blev jag utskriven och kunde ta en taxi hem. Då var nästa problem. Jag hade inte fått med mig nycklarna. Men efter överens kommelse med Peter så skulle jag ringa när jag var på väg hem. Så han och Joakim tog emot mig och släppte in mig. Allt detta för att min mage inte tyckte om något som jag stoppat i mig på lunchen. Kan säga har nog fått i mig saker som kroppen inte tycker om men det kommer ju upp på engång. Sedan är man lite matt sedan bra. Inte så här. Har aldrig reagerat så här stark förut. Undra ifall min fibro påverkar att min kropp överreagerar så här. Hoppas det aldrig händer igen. Tog en sjukdag idag för att vila. Det känns skönt att man har sina killar och exman som kan hjälpa en när man behöver hjälp.

Mår bra nu ska jobba i morgon min sista innan fyra veckers semester. Jag lovar ska vara nog med vad jag stoppar i mig.

Ha det gått.

Presentation


Denna blogg handlar om mig och mina intressen samt hur jag kämpar med vardagen.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

a casa di Pia

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards