acasadipia

Direktlänk till inlägg 13 augusti 2020

Godmorgon!

Av Pia - 13 augusti 2020 07:10

Det är fortfarande varmt. Blå himmel och solen skiner. Nästa vecka har jag semester undrar hur vädret är då. Kallt och ihållande regn och blåsigt. Vi får se.

Det var en ganska skön dag på jobbet igår. Lungt lyssnade på bok. Ringde en del men det är ju meningen. Men gillar att lyssna på bok mellan samtalen.

Resan hem var mindre rolig. Ett elfel mellen Märsta och Rosersberg gjorde att jag fick åka buss där emellan. Och tråkigt blev det när jag kommer hem. Sonen som skulle fixa mat hade inte gjort det. Även fast jag ringde och sa att jag var på väg hem och han kunde börja typ om en halv timme. Satte han någon klocka då? Näpp så när jag kom hem så såg han förvånad ut att det hade gått över en timme från det jag hafe ringt. David tog sin vegopizza jag och Joakim tog bus middag. Hoppas på bättre tur ikväll. Vissligen så har jag min lågkaloridag idag så jag får inte smaka. Men förhoppningsvis slipper jag laga mat ikväll.

Idag kommer de och fixar röret till toaletten. Det är andra gången. Nu ska de göa om och göra rätt. Får man hoppas.

Ha en bra dag

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pia - Onsdag 28 feb 10:24

Jag tror inte man brukar säga att de som har fibro har skov. Men efter att ha haft fibro i typ 9 år har jag sett ett visst mönster. Brukar ha mer värk på våren och hösten. Det är då jag har längre perioder med hög värk och mina tabletter hjälper inte...

Av Pia - Tisdag 20 feb 06:35

Nu är verkligen våren påväg. Hörde fågelkvitter hela vägen till pendeln. Det är ju ett vårtecken. Har ni tänkt att trötthet kan vara på många olika sätt? Man kan vara trött för man går upp tidigare på morgonen. Man kn vara trött för man har träna...

Av Pia - Måndag 19 feb 06:45

Nu önskar verkligen att det ska bli vår. Börjar tröttna på vinter. Eller rättare sagt jag är trött på vintern. Mamma och jag planterade tomater och snaskpaprika i lördags. Så lit vår känslor har man. Det är bara det att man vill ut och gräva lite ...

Av Pia - Onsdag 14 feb 06:42

Godmorgon klockan är 06.06 och jag sitter på pendeln. Den går från Märsta 06.08. Gick tidigare så jag kunde ta det lungt. Kom 14 minuter innan avgång. Alarmet gick 04.45. Allt innan 05.00 är natt. Men ska få ta det lungt på morgonen och äta frukost, ...

Av Pia - Tisdag 6 feb 08:04

I fredags gick jag hem i regn. Lördagen hade man lite vårkänslor som höll i sig på söndagen. Men måndag morgon var det vitt ute. Jaha där försvann vårkänslorna. Och idag minus 14,3 grader. Nu är det vinter igen. Vad händer på bilarna när det är kallt...

Presentation


Denna blogg handlar om mig och mina intressen samt hur jag kämpar med vardagen.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

a casa di Pia

Gästbok


Skapa flashcards