acasadipia

Alla inlägg den 23 mars 2020

Av Pia - 23 mars 2020 07:11

På väg till jobbet efter att ha varit hemma i 14 dagar. Sista veckan hade jag gott om det inte varit Corona-tider. Är allergisk. Det kliar i ögon, näsa och öron. Folk kommer kanske tro att jag är förkyld men nä. Är faktiskt inte det utan det är pollen som besvärar mig. Tror faktiskt att det var det som besvärade mig förra veckan men villa vara säker.

Känner du dig sjuk var hemma. Har du symtom som ont i kroppen var hemma. Ja men jag har ju jämt ont i kroppen. Där får man som har kronisk värk avgöra vad för typ av värk man har. Min fibro smittar inte och min allergi smittar inte. Men undra hur många som utnyttjar sin sjukdom att vara hemma. Både förstår och inte. För min del hade det ju varit en fördel att vara hemma så jag hade kunnat packat inför flytten. Men psykiskt mår jag inte bra att vara hemma för jag behöver stimulans för att hålla depression borta. Så är jag inte sjuk. Har bara värk pga fibro kanske lite snuva på morgon av allergi (innan medicinen verkar) så ska jag åka till jobbet så jag inte hamnar i en depression. Ni förstår vad jag menar va?

Såg en rolig sylt på dörren till pressbyrån i morse. Det stämmer nog men rolig.

Presentation


Denna blogg handlar om mig och mina intressen samt hur jag kämpar med vardagen.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Mars 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

a casa di Pia

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards