acasadipia

Alla inlägg den 21 februari 2020

Av Pia - 21 februari 2020 06:32

Jaha då har denna vecka gått. Nya erfarenheter att vara solt över. Jag har gått på schema fyra av fem dagar denna vecka. Haft de två jobbiga passen öppna och stänga. Men det föll sig väl att jag fick öppning i dag fredag det gör ju att jag slutar tidigare.

Idag har jag tagit med dramaten för jag sk åka direkt till Coop och hämta ett paket med fågelfrö och sand m.m

De här veckorna jag inte har barnen är som om jag slappnar av totalt. Visst jag gör saker som sy, virka, pyssla och sånt jag tycker om. Vadå städa? Vad är det? Laga mat? Vad är det? Maten är ju lätt att förklara. Lagar ju mat när barnen är här lagar då mycket så jag få matlådor till veckan efter. Så jag lever på mina matlådor i veckorna jag är själv. När det gäller städning då. Hmm.. vad ska jag säja om det. Det är ju inte så att jag stökar ner speciellt mycket utan plockar undan efter mig på engång. Jag fyller inte diskmaskinen heller så snabbt som de veckor jag gör när barnen är hemma. Jag tar hand om mig själv helt enkelt de veckor jag är själv.

Även fast temperaturen har hoppat upp och ner så har värken hållit sig stabilt. Jag har sovit bra många nätter i rad. Själen mår fint. Jag är i en bra tid just nu. Visst jag är trött men kan hantera det på ett bra sätt.

Ha det gott!

Presentation


Denna blogg handlar om mig och mina intressen samt hur jag kämpar med vardagen.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28
29
<<< Februari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

a casa di Pia

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards