acasadipia

Alla inlägg den 20 februari 2020

Av Pia - 20 februari 2020 08:02

Nu tar jag tisdag och onsdag i repris. Börjar med sovmorgon och sen hemkomst idag. Imorgon tidigt upp och tidig hemkomst. Föresten det var ljust när jag kom hem igår.

Igår försökte jag mig på att sy ett fodral till min ljusplatta. Med foder och dragkjedja. Den blev ok. Men min symaskin gör inga fina stygn så man tappade nästan lusten. Ficka är en bakficka från ett par jeans som jag klädde in. Fickan var inte "vad- fan-heter-det" lika i spetsen så jag har inte sytt snett utan den var så.

Även fast den syr fula stygn så är jag sugen på att sy något mera. Men vad vet jag inte riktigt.

Idag hände det något som inte har hänt på mycket länge. Det var skönt med en dusch i morse. Huden brände inte när vattnet kom på den utan det var bara skönt. Så jag fick en uppiggande dusch i morse. Hurra för mig. För i vanliga fall är det en plåga. Hunden känns som man får skrapmärken i gympan när man gick i skolan. En ren plåga alltså. Vissa dagar är det svårt att tvätta håret för armarna värker. Men INTE idag. I dag var det en fröjd.

Ha det gott.

Av Pia - 20 februari 2020 08:01

Nu tar jag tisdag och onsdag i repris. Börjar med sovmorgon och sen hemkomst idag. Imorgon tidigt upp och tidig hemkomst. Föresten det var ljust när jag kom hem igår.

Igår försökte jag mig på att sy ett fodral till min ljusplatta. Med foder och dragkjedja. Den blev ok. Men min symaskin gör inga fina stygn så man tappade nästan lusten. Ficka är en bakficka från ett par jeans som jag klädde in. Fickan var inte "vad- fan-heter-det" lika i spetsen så jag har inte sytt snett utan den var så.

[Bild]

[Bild]

Även fast den syr fula stygn så är jag sugen på att sy något mera. Men vad vet jag inte riktigt.

Idag hände det något som inte har hänt på mycket länge. Det var skönt med en dusch i morse. Huden brände inte när vattnet kom på den utan det var bara skönt. Så jag fick en uppiggande dusch i morse. Hurra för mig. För i vanliga fall är det en plåga. Hunden känns som man får skrapmärken i gympan när man gick i skolan. En ren plåga alltså. Vissa dagar är det svårt att tvätta håret för armarna värker. Men INTE idag. I dag var det en fröjd.

Ha det gott.

Presentation


Denna blogg handlar om mig och mina intressen samt hur jag kämpar med vardagen.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28
29
<<< Februari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

a casa di Pia

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards