acasadipia

Alla inlägg den 13 februari 2020

VAB

Av Pia - 13 februari 2020 07:00

Igår blev det VAB. David ringde när jag var vid Stockholm Odenplan så åkte till Stockholm city och vände åkte till Märsta igen. Magen krånglar igen antingen har han ätit något som han inte tål eller så är det förkylning på gång. Idag är jag på väg till jobbet och hoppas på att han mår så bra att han går till skolan annars så tar mormor hand om honom idag.

Idag är det 49 dagar innan flytten. Längtar så men det här med packning kan väl bara ske utan jag är medveten om det. Det ligger tungt över mina axlar. Egentligen inte själva packningen utan jag är mer rädd att jag tar ut mig och kan inte göra något pga av värk. Det ör svårt att ta det lungt när man bara vill köra på. Risken är att jag inte gör något. Märker att vissa saker inför flytten förtränger jag för att jag inte ska oroa mig. När mamma oroar sig för dessa saker så låter det som jag inte bryr mig. Men det är min försvarsmekanism som har slagit in för att huvudet inte ska överansträngninga sig. Det är tufft att hålla en balans som håller äver efter flytten. Måste dela upp problemen i små doser för att få en hel bild av situationen. Har tagit fram min projektbujo och börjat göra lista vad som ska göras så jag kan pricka av och fortsätta med nästa. Jag kommer att klara det.

Ha det bra

Presentation


Denna blogg handlar om mig och mina intressen samt hur jag kämpar med vardagen.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28
29
<<< Februari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

a casa di Pia

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards