acasadipia

Direktlänk till inlägg 31 januari 2020

Fredag idag!

Av Pia - 31 januari 2020 07:12

Min andra dag på jobbet denna vecka. Känns som jag har jobbat hela veckan
Konstigt. Min hjärna är så fokuserad på värken och der gör den trött. Så egentligen är det väl inte så konstigt. Skulle ju inte skriva om värken. Men tyvärr så är den min ofrivillig partner i livet. Kommer leva med mer eller mindre värk hela livet. Måste bli den som bestämmer. Värken får inte bestämma mitt liv, humör, vad jag kan och inte kan göra. Utan det är jag som ska göra det. Om ni undra så håller jag på med peptalking.

Nä nu om något roligare. Mina fina underlater. De är väldig trötta så här på morgonen. Så trötta så de inte blir rädda.

Jag har även fått glädjen att virka igen. Så glad för det. Jag virkar och repar och är lika glad för det. Har ett projekt på jobbet och ett hemma. Har börjat titta på tv igen. Har haft en längre period då jag har suttit framför tvn men inte kunnat koncentrera mig på vad som sänds. Nu gör jag det.

Ihelgen blir det en massa bujo. Ny månad nytt tema. Februari blir Harry Potter tema. Har förberett mig med att skriva ut en massa och ska använda min ljusplatta och fuskrita mina trackers och annat.

Ha en skön helg.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pia - Onsdag 10 april 14:03

Två dag har jag försökt jobba. Vad har hänt under dessa dagar? Ångest, hjärtklappning och värk. Fan jag var inte redo ännu. Nu är jag åter sjukskriven på heltid. Jag känner inte igen detta. Har varit deprimerad och haft ångest förut. Men de...

Av Pia - Tisdag 9 april 11:47

Rummet färdigt för jobb. Det är två timmar kvar så nu vila. Före: Efter: ...

Av Pia - Tisdag 9 april 09:31

Trodde inte jag skulle bli så här dålig. Så dålig att jag har varit helt sjukskriven i 6 veckor. Fattar ni 6 VECKOR. Idag börjar jag jobba 50 %. Börjar med att jobba hemifrån. Jag har ångest för att börja. Det började i söndags med en pirrande käns...

Av Pia - Onsdag 28 feb 10:24

Jag tror inte man brukar säga att de som har fibro har skov. Men efter att ha haft fibro i typ 9 år har jag sett ett visst mönster. Brukar ha mer värk på våren och hösten. Det är då jag har längre perioder med hög värk och mina tabletter hjälper inte...

Av Pia - Tisdag 20 feb 06:35

Nu är verkligen våren påväg. Hörde fågelkvitter hela vägen till pendeln. Det är ju ett vårtecken. Har ni tänkt att trötthet kan vara på många olika sätt? Man kan vara trött för man går upp tidigare på morgonen. Man kn vara trött för man har träna...

Presentation


Denna blogg handlar om mig och mina intressen samt hur jag kämpar med vardagen.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

a casa di Pia

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards