acasadipia

Direktlänk till inlägg 13 november 2019

Kursdag!

Av Pia - 13 november 2019 07:29

Har faktiskt sett framemot denna dag då jag ska lära mig något nytt och få mer kunskap i min roll som telefonist. Så håll tummarna att jag inte blir för trött av allt nytt så jag inte lär mig något.

Blev klar med broderiet igår. Min systerdotter fick en liten tjej nyss och jag fick äran att brodera en tavla med namn, födelsedag, vikt och längd står. Jag har fått godkänt att visa den här.

Det svarta prickarna under nallens tass är min signatur ifall ni undrar.

Det är både skönt och tråkigt att bli färdig med ett handarbete.

Om ni tycker att jag är för öppen här imin blogg så kan jag säga att mina innersta tankar och funderingar sparar jag för mig själv och vissa utvalda personer. Allt jag skriver här är mest om känslorna kring att leva med FIBRO och det är många känslor. Många kamper gör jag varje dag för att komma upp och fungera så normalt som möjligt. Men jag som person är öppen så det är så här jag är. Man väljer själv om man vill läsa om det eller inte. Jag passar mig noga för att namnge andra och skriva om andra. Ja jag skriver om mina (snart) tonåringar. Men det är funderingar om jag gör rätt emot dem. Jag skulle kunna skriva en massa om dem men låter bli. De är mina ljus i livet. Mina bevingade små dunisar är oxå mina ljus i livet. Mamma och Moltas oxå. Mamma som får höra ännu mera om mina tankar och funderingar än vad jag skriver här. Men visst jag skriver väldigt öppet om mig själv. Jag står för varje ord jag har skrivit. Kan ha skrivit tokiga saker men är inte mer än en människa.

Ha en skön lilllördag

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pia - Onsdag 10 april 14:03

Två dag har jag försökt jobba. Vad har hänt under dessa dagar? Ångest, hjärtklappning och värk. Fan jag var inte redo ännu. Nu är jag åter sjukskriven på heltid. Jag känner inte igen detta. Har varit deprimerad och haft ångest förut. Men de...

Av Pia - Tisdag 9 april 11:47

Rummet färdigt för jobb. Det är två timmar kvar så nu vila. Före: Efter: ...

Av Pia - Tisdag 9 april 09:31

Trodde inte jag skulle bli så här dålig. Så dålig att jag har varit helt sjukskriven i 6 veckor. Fattar ni 6 VECKOR. Idag börjar jag jobba 50 %. Börjar med att jobba hemifrån. Jag har ångest för att börja. Det började i söndags med en pirrande käns...

Av Pia - Onsdag 28 feb 10:24

Jag tror inte man brukar säga att de som har fibro har skov. Men efter att ha haft fibro i typ 9 år har jag sett ett visst mönster. Brukar ha mer värk på våren och hösten. Det är då jag har längre perioder med hög värk och mina tabletter hjälper inte...

Av Pia - Tisdag 20 feb 06:35

Nu är verkligen våren påväg. Hörde fågelkvitter hela vägen till pendeln. Det är ju ett vårtecken. Har ni tänkt att trötthet kan vara på många olika sätt? Man kan vara trött för man går upp tidigare på morgonen. Man kn vara trött för man har träna...

Presentation


Denna blogg handlar om mig och mina intressen samt hur jag kämpar med vardagen.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25 26 27 28 29
30
<<< November 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

a casa di Pia

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards