acasadipia

Alla inlägg den 23 oktober 2019

Av Pia - 23 oktober 2019 10:30

Lite uppdatering från mig. Sist skrev jag att jag hade gett upp. Gett upp och upp. Nä accepterar att jag har perioder då jag inte är arbetsför pga värk som lätt till depression. Ta nu en break och försöker få ordning på värken så depressionen kan sjunka tillbaka. Mamma och Moltas är i Märsta nu passar på att följa dem ut på morgonpromenaderna. Promenader är bra både för fibro och depression. Men blir så trött efter. Men eftersom jag är hemma kan jag lägga mig och vila.

Jag gör det nödvändigaste, vilar och tar promenader. Hoppas på att det ska hjälpa. Förstås försöker jag pyssla och handra roliga hanarbeten som gör mig glad.

Handtränar fåglarna. Lyssnar på bok. Försöker inte ha måsten bara. Har ett lungt tempo när jag gör saker.

Förstås så fortsätter jag med 5:2 dieten även fast jag är sjuk vill ju gå ner i vikt. Men fan vad svårt det är att inte stoppa i sig något gott hela tiden när man är hemma. Försöker hålla samma tider som jobbet med raster och lunch och inget små ät emellan. Lättare sagt än gjort. Men de dagar jag klarar det ger jag mig själv en klapp på axeln.

Ha det

Presentation


Denna blogg handlar om mig och mina intressen samt hur jag kämpar med vardagen.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

a casa di Pia

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards