acasadipia

Direktlänk till inlägg 4 juli 2019

Herr Fibro!

Av Pia - 4 juli 2019 07:10

Ni får ursäkta mig måste ta ett snack med herr fibro.

Hej herr Fibro!
Måste först tacka dig för du har gjort mig så medveten om mig själv. Men ändå så försöker du göra mitt liv till ren helvete. Du ger mig värk på de mest konstigaste ställen och tillfällen. Ibland eller oftas jämt utan anledning. Du gör så jag väldigt sällan får en djup sömn. Du ger mig alla konstiga syntom. Vad har jag gjort dej? Men du jag blir faktiskt riktigt arg och besviken på dig när du tar bort att en dusch är skön. Det var länge sedan jag tog en sköndusch. Vattenstrålana bränner på hela huden. Att duscha är nästan som ett ont måste för mig. Och det har du herr Fibro orsakat. Men en sak har du inte lyckats ta ifrån mig känslan efter en dusch. När man känner sig ren och fräsch. Men du har sett till att huden är extra känslig efter duschen så kläderna, spelar faktiskt inte någon roll vilka, skaver när jag sätter på mig dem efter. Men det är en känsla som Jag vänjer mig vid under dagen. Nä har nog sagt mitt för i dag herr Fibro

//Pia

Jag var brar tvungen att skriva lite till den där herr Fibro blir så trött på honom ibland. Då kanske ni undrar varför det är enn herr och inte en fru. Jo det beror på att fibro ger mig så många motgångar och hjälper inte mig framåt så det måste vara en hon. Om du är en han och läser detta så skulke det nog vara tvärtom om jag hade varit en man.

Igår stötte jag på min lilla son och fick kramar av honom. Han frågade om jag var ledig i morgon svarade att jag är inte ledig först på lördag. Han titta lite konstigt på mig. Även fast han är 10 år gammal så har han inte riktigt förstått det här att även fast han och hans bror har sommarlov och att hans pappa har semester så kan mamma jobba. Har ju varit mycket sjukskriven i hans liv så att mamma jobba alla och hela dagar har han lite svårt att förstå eller så vill han inte förstå jag vet inte. Han tycker kanske att jag kan jobba när han är i skolan sedan kan jag vara hemma när han är hemma eller något sådant.

Ha det

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pia - Onsdag 10 april 14:03

Två dag har jag försökt jobba. Vad har hänt under dessa dagar? Ångest, hjärtklappning och värk. Fan jag var inte redo ännu. Nu är jag åter sjukskriven på heltid. Jag känner inte igen detta. Har varit deprimerad och haft ångest förut. Men de...

Av Pia - Tisdag 9 april 11:47

Rummet färdigt för jobb. Det är två timmar kvar så nu vila. Före: Efter: ...

Av Pia - Tisdag 9 april 09:31

Trodde inte jag skulle bli så här dålig. Så dålig att jag har varit helt sjukskriven i 6 veckor. Fattar ni 6 VECKOR. Idag börjar jag jobba 50 %. Börjar med att jobba hemifrån. Jag har ångest för att börja. Det började i söndags med en pirrande käns...

Av Pia - Onsdag 28 feb 10:24

Jag tror inte man brukar säga att de som har fibro har skov. Men efter att ha haft fibro i typ 9 år har jag sett ett visst mönster. Brukar ha mer värk på våren och hösten. Det är då jag har längre perioder med hög värk och mina tabletter hjälper inte...

Av Pia - Tisdag 20 feb 06:35

Nu är verkligen våren påväg. Hörde fågelkvitter hela vägen till pendeln. Det är ju ett vårtecken. Har ni tänkt att trötthet kan vara på många olika sätt? Man kan vara trött för man går upp tidigare på morgonen. Man kn vara trött för man har träna...

Presentation


Denna blogg handlar om mig och mina intressen samt hur jag kämpar med vardagen.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

a casa di Pia

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards