acasadipia

Alla inlägg den 8 mars 2019

Av Pia - 8 mars 2019 07:01

Idag är mitt tåg inställd. Det positiva är att det inte är förseningar utan just mitt tåg är helt enkelt inställd. Det kommer inte att gå jag får ta nästa tåg. Det kommer bli en massa folk på det. Och jag kommer några minuter försent. Men det är ok.

Det hände igen igår. Jag städade. Det tog sin tid med villa i jämna mellanrum men nu är hall och badrum rent. Har bestämt mig för att jag röjer i storarummet och sovrummet i kväll och dammar, dammsuger och tvättar golv i morgon. Jag tror tusan att jag kommer chocka mina barn med ett rent hem när de kommer hem på söndag. Är liksom solt över mig själv. Upp når mina små mål jag sätter denna vecka. Allt går åt rätt håll. Jag blir inte ens sur på inställdt tåg utan bara konstaterar att det är sent.

Jag har fixat en vecka till. Jag har gjort lite mera än bara, gå-till-jobbet, komma-hem och sova. Varför har jag lyckats denna vecka. Ljuset gör nog mycket, även lunchpromenaden och främst beror det nog på att jag inte har gått och lagt mig när jag har kommit hem. Jag har inte värmt maten och satt mig framför Tv:n. Nä utan jag har kommit hem värmt maten satt mig vid köksbordet och lyssnat på min bok som sällskap. Sedan har jag plockat lite eller som de två sista dagarna städat ordentligt. Jag sitter ju och vilar mig på pendeln hem då behöver jag inte lägga mig när jag kommer hem. Men jag har inte haft mina gokorvar denna vecka så vi får se nästa vecka om det funkar när de är hemma.

Ha en skön fredag.

Presentation


Denna blogg handlar om mig och mina intressen samt hur jag kämpar med vardagen.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

a casa di Pia

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards