acasadipia

Direktlänk till inlägg 28 november 2018

Burr vad kallt!

Av Pia - 28 november 2018 07:16

Tittade inte på temperaturen men det är många minusgrader idag. Vintern är här nu.

När jag gick till pendel så tänkte jag på något som jag tänkte dela med mig till er här i detta inlägg. Nu skriver jag allt möjligt för att komma på vad det var. Jag känner på mig att det var något bra men tyvärr så kommer jag inte ihåg det. Mycket irriterande. Men det är nog fibro-dimman som slagit till.

Det är som att värken har rammlat ner. Bena och fötterna värker jävligt mycket. Nu var det länge sedan jag klagade på min värk. Förra året när det var kallt så minskade värken rejält. Hittills så har är det tvärtom. Det värker mer intensivt. Hur ska jag förklarar? Jo tänk er att ni slår benet i ett hörn. Det gör ju himmla ont på engång eller hur? Sådan smärta ploppar upp lite var stant på ben och fötter just nu utan att jag slår i någonstans. Tänk ni sitter på framför dator eller på pendel och helt plötsligt får ni blixtrande ont i låret som någon slog er eller om ni slagit er mot ett hörn. Ni hör mycket irriterande. Humöret går ner. Energin försvinner. Men vet ni vad jag forsätter med det jag gör och skiter i dessa smärter för jag vill leva och vara positiv. Skriver av mig här ibland bara. Tack för att ni lyssnar. När ni skriver något uppmuntrande så hjälper det mig att stå över smärtan.

Igår när jag kom hen höll jag på att börja stor gråta över ett brev jag fick. Tjejerna i Doodleido skickade mig en skyddsängel för 2019. De gjorde det för de tyckte jag är så positiv och sprider glädje omkring mig. Tack Anneli och Hanna.

Hade en trevligt sällskap i går. Moltas och mamma

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pia - Onsdag 28 feb 10:24

Jag tror inte man brukar säga att de som har fibro har skov. Men efter att ha haft fibro i typ 9 år har jag sett ett visst mönster. Brukar ha mer värk på våren och hösten. Det är då jag har längre perioder med hög värk och mina tabletter hjälper inte...

Av Pia - Tisdag 20 feb 06:35

Nu är verkligen våren påväg. Hörde fågelkvitter hela vägen till pendeln. Det är ju ett vårtecken. Har ni tänkt att trötthet kan vara på många olika sätt? Man kan vara trött för man går upp tidigare på morgonen. Man kn vara trött för man har träna...

Av Pia - Måndag 19 feb 06:45

Nu önskar verkligen att det ska bli vår. Börjar tröttna på vinter. Eller rättare sagt jag är trött på vintern. Mamma och jag planterade tomater och snaskpaprika i lördags. Så lit vår känslor har man. Det är bara det att man vill ut och gräva lite ...

Av Pia - Onsdag 14 feb 06:42

Godmorgon klockan är 06.06 och jag sitter på pendeln. Den går från Märsta 06.08. Gick tidigare så jag kunde ta det lungt. Kom 14 minuter innan avgång. Alarmet gick 04.45. Allt innan 05.00 är natt. Men ska få ta det lungt på morgonen och äta frukost, ...

Av Pia - Tisdag 6 feb 08:04

I fredags gick jag hem i regn. Lördagen hade man lite vårkänslor som höll i sig på söndagen. Men måndag morgon var det vitt ute. Jaha där försvann vårkänslorna. Och idag minus 14,3 grader. Nu är det vinter igen. Vad händer på bilarna när det är kallt...

Presentation


Denna blogg handlar om mig och mina intressen samt hur jag kämpar med vardagen.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7
8
9 10
11
12 13 14 15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26 27 28
29
30
<<< November 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

a casa di Pia

Gästbok


Skapa flashcards