acasadipia

Alla inlägg den 15 juni 2018

Av Pia - 15 juni 2018 09:11

Ok jag har klarat en vecka till. Och idag är det den sista dagen jag jobbar 50%. Nästa vecka går jag upp till 75%. Spännande, nervöst och helt underbart. Att det är underbart är att typ för ett år sedan så kolapsade jag pga av att försäkringskassan utförsäkrade mig. Var hemma typ ett halvår och nu är jag snart uppe i 75% och vet att FK kommer att utförsäkra mig igen men denna gång skiter jag i det. Jag kämpar på och låter dem inte knäcka mig. Jag ska bli ännu srarkare men tror det kanske dröjer till december innan jag vågar gå upp till heltid igen. Men dit ska jag. Det kommer att gå upp och ner på vägen men det ska gå.

Idag har jag på mig mina nya dojor. De är så lätta att jag flygerfram (stapplar mindre på mina onda fötter) när jag går.

Igår var det skolavslutning och jag bjöd killarna på fika. Försökte att vi skulle umgås lite men de var för rastlösa så de gick efter en halvtimme. Jag själv gjorde eftermiddags pass på jobbet. Bjöd kollegorna på rabarberpaj men vaniljsås. Och de firade mig. Fick presentkort till Plantagen. Kanske det blir ett nytt olivträd. Vi får se.

De delade ut rosafotbollar på Sergels torg i går för att markera att fotbolls-VM började. Min kollega Pia fick med sig en på väg till jobbet men kom på att hon inte hade någon hemma som skulle använda den. Så jag fick den till killarna. Tack Pia

Ha en trevlig fredag!

Presentation


Denna blogg handlar om mig och mina intressen samt hur jag kämpar med vardagen.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

a casa di Pia

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards