acasadipia

Direktlänk till inlägg 7 juni 2018

Ok den är tillbaka.

Av Pia - 7 juni 2018 09:07

Alltså jag-vill-inte-känslan. Kroppen känns som bly. Fötterna värker för varje steg jag tar. Panikångest ligger och pyr i mig. Men hör och häpna jag sitter på pendel till jobbet. Ångesten ökar för jag går emot min känsla. Men jag kommer att klara det. Även fast det känns hopplöst.

Har glömt min lunch. Får lov att gå och handla något. Inte bra eftersom det är ganska tomt i plånboken. Har ju köpt hem så jag ska slippa småhandla. Jag är hopplös. Skulle ha lagt fram något till middag oxå. Får försöka göra det när jag kommer hem.

Börjar stressa upp mig för packningen till Gotland. Åker om två veckor har en massa tid på mig. Sista veckan går jag upp till 75% och jag har bett Peter om hjälp med mat till barnen de dagarna. Så jag håller på att göra så jag slipper ha extra saker att göra i denna vecka.

Men först ska jag ta mig igenom denna dag. För 28 år sedan hade jag inga problem med det. Tog studenten då. Hade nog champagne-frukost vid denba tid. Vad mycket som har hänt under dessa år.

Ja ni hör ju vilken tråkigt humör jag är på idag. Hoppas ni har en bättre dag.

KRAM

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pia - Onsdag 10 april 14:03

Två dag har jag försökt jobba. Vad har hänt under dessa dagar? Ångest, hjärtklappning och värk. Fan jag var inte redo ännu. Nu är jag åter sjukskriven på heltid. Jag känner inte igen detta. Har varit deprimerad och haft ångest förut. Men de...

Av Pia - Tisdag 9 april 11:47

Rummet färdigt för jobb. Det är två timmar kvar så nu vila. Före: Efter: ...

Av Pia - Tisdag 9 april 09:31

Trodde inte jag skulle bli så här dålig. Så dålig att jag har varit helt sjukskriven i 6 veckor. Fattar ni 6 VECKOR. Idag börjar jag jobba 50 %. Börjar med att jobba hemifrån. Jag har ångest för att börja. Det började i söndags med en pirrande käns...

Av Pia - Onsdag 28 feb 10:24

Jag tror inte man brukar säga att de som har fibro har skov. Men efter att ha haft fibro i typ 9 år har jag sett ett visst mönster. Brukar ha mer värk på våren och hösten. Det är då jag har längre perioder med hög värk och mina tabletter hjälper inte...

Av Pia - Tisdag 20 feb 06:35

Nu är verkligen våren påväg. Hörde fågelkvitter hela vägen till pendeln. Det är ju ett vårtecken. Har ni tänkt att trötthet kan vara på många olika sätt? Man kan vara trött för man går upp tidigare på morgonen. Man kn vara trött för man har träna...

Presentation


Denna blogg handlar om mig och mina intressen samt hur jag kämpar med vardagen.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

a casa di Pia

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards