acasadipia

Alla inlägg den 5 juni 2018

Av Pia - 5 juni 2018 09:01

När värmen försvann, försvann även "jag-vill-inte" mer energi i kroppen igen. Ok jag stutsade inte upp ur sängen men jag behövde inte övertala mig att gå upp. Lite för kallt kanske det är nu. Kunde väl vara lite lagom.

Men fan vad det ska värka i fötterna. Förlåt att jag svär. Ibland hugger det till så jag knappt kan gå. Det positiva med kylan är att gympaskor åkte på de har ju bästa stödet för fötterna. Vet inte hur jag ska försklara värken i benen. Det hugger inte till som i fötterna men det far upp och ner. Som en stutsboll kanske man kan säga. Upp och ner och olika takt i höger och vänster. De känns öven tunga. Och ibladn känns det som det är något som kryper innanför huden. Jätte svårt att förklara vörken jag har. Men det positiva är att det är minimalt med värk över midjan ömar bara. Jag brukar koncentrera mig på den del av kroppen som värker minst och försöker känna glädje att det inte gör ont där.

Har nog en liten depression i mig. Hanterbar men den finns där bubblar upp i bland och då är det svårt att hålla tillbaka den. Men den är kopplade så den inte springer i väg.

Den extrema tröttheten jag har blir värre när det är värmt så därför tycker jag bättre om lite svalare väder. När tröttheten inte är så stark är det lättare att hålla koll på värk och depression. Jag blir gladare helt enkelt.

Himla skönt att det är röd dag i morgon så skönt. En picknick är planerad annars ska vi ta det lungt.

Ha det bra.

Presentation


Denna blogg handlar om mig och mina intressen samt hur jag kämpar med vardagen.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

a casa di Pia

Gästbok


Skapa flashcards