acasadipia

Alla inlägg den 12 april 2018

Av Pia - 12 april 2018 09:00

Tänk vaknade med en skön känsla i kroppen idag. Tror det är andra eller tredje dagen på länge. Trött, småvärk men glad. Vad kan jag begära mer? Jag till och med satte mig på motionscykel i 10 minuter i går. Wow det var länge sedan. Lagade mat använde en massa grejer för att få till det. När jag vaknade i morse såg jag att jag hade varit duktig i går. Köket var rent och snyggt. Och diskmaskinen står redo med ren disk. Bara att plocka ur ikväll. Jag plockade även på balkongen så nu är bordet rent så vi kan sita där och äta. Sa jag att jag tvättade också? Nä jag vek den torra tvätten hängde upp den blöta. Och jag gjorde det bara utan att tänka. Utan att pusta och stöna. Det jag pusta och stönade om var min barn som inte gjorde det jag bad dem om. Igår visade de båda sina tonårs-humör mest mot varandra. Fattar inte hur de orkar. Tyvärr fortsatte de i morse också. Får hoppas de lugnar ner sig till i kväll.

När jag går till pendel så har jag de senaste veckorna mött två tanter med rullator som är ute på morgon promenad. I dag hade de tydligen fått med sig en gubbe med rullator. Men han hade svårt att häng med tanterna de har fått en riktig fart i benen nu. Det är så härligt att se att de kämpar och håller i gång. Hoppas jag också gör så när jag blir gammal.

Ha en skön vårdag.

Presentation


Denna blogg handlar om mig och mina intressen samt hur jag kämpar med vardagen.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10
11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< April 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

a casa di Pia

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards