acasadipia

Alla inlägg den 3 april 2018

Av Pia - 3 april 2018 09:07

Nu var det ett tåg sedan jag skrev. Påsken har kommit och gått. Jag åkte till Gotland i torsdags och kom hem i går. I går prövade jag på nya linjen Nynäshamn-Märsta så skönt. Behövde inte byta utan bara åka med. Ja jag vet att en del av er inte gillar pendeltåg som svischar förbi en del stationer. Men åker man från en slutstation till en annan så tjänar man in mer än 30 minuter och att åka lite mer en en och halv timme istället för över två timmar är underbart.

På båten till Gotland så satt jag och färglade i min BuJo. Hade skissat upp sidorna för april med blyerts så det var bara att följa linjerna. Faktiskt svårt när båten gungade en aning. Det kändes inte när man bara satt men när man hade pennan på pappret märkte man vågorna. Så några fina raka streck blev det inte. Men det gör absolut ingenting.

Det bär kallt och grått på Gotland men en tur till Visby gjorde vi. Jag köpte en del te på Kränku. Och så blev det lite påskgodis också. Under helgen var det loppis på Gnisvärdscaffe var där två gånger. Fyndade några små plåtburkar, ljusstakar, pyssel och lite till. Har tyvärr inte fotat det ännu. Hoppas på att jag kan visa er i morgon.

Hur har jag mått? Ja ni det var skönt med miljöombyte men tyvärr så följde värken med. I fredags var det inte bara värken som spökade utan utmattningssyndrom var där så jag sov mycket. Men fick ihop en chokladbanankakan så vi kunde mumsa på. Fortfarande hög värk men ändå lite bättre.

Ha det skönt i vårsolen.

Presentation


Denna blogg handlar om mig och mina intressen samt hur jag kämpar med vardagen.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10
11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< April 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

a casa di Pia

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards