acasadipia

Direktlänk till inlägg 4 augusti 2017

Hemma!

Av Pia - 4 augusti 2017 08:57

Efter två och halv vecka på Gotland är det skönt att vara hemma igen. Ordspråket "borta bra men hemma bäst " stämmer verkligen. Hur underbart det än är på Gotland så är det bäst hemma med mina saker. Visserligen skulle jag kunna ta mitt pick och pack och flytta det till Gotland. Men får vänta på det tills barnen är större och inte bor varannan vecka hos mig.

 

Det har varit en "lugn" semester. Nja om det man har en valp runt sig så blir det väldigt intensiv. Mina killar har ju inte heller varit de lugnaste. Men efter lite bett av en liten valp och pip och tjat från killarna har det varit lugnt. Vi har mest varit hemma några utflykter till Visby, bekanta, och bil tur till Östra sidan. (Vi bor på västra sidan. Gnisvärd i närheten av Tofta) 

 

Lite pyssel gjorde vi. Vi fick besök av mammas (även mina) vänner som kom med sin husbil och sov över. Då målade vi på stenar. Limmade i hop dem gjorde jag oxå. Men tyvärr så får jag laga dem nu. De gick sönder i frakten hem. Men det är bara att ta fram limpistolen och laga.

 

Jag fick lov att byta mobil. För min gamla trotjänare gick inte att ladda längre. Så jag har varit modig och byt från Sony till Samsung 8+. Men har tyvärr inte alla bilder. Försökte lägga över bilder på googel drive , men vet inte om jag har lyckats ännu. Så det kommer förhoppningsvis mer bilder senare.

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pia - Onsdag 10 april 14:03

Två dag har jag försökt jobba. Vad har hänt under dessa dagar? Ångest, hjärtklappning och värk. Fan jag var inte redo ännu. Nu är jag åter sjukskriven på heltid. Jag känner inte igen detta. Har varit deprimerad och haft ångest förut. Men de...

Av Pia - Tisdag 9 april 11:47

Rummet färdigt för jobb. Det är två timmar kvar så nu vila. Före: Efter: ...

Av Pia - Tisdag 9 april 09:31

Trodde inte jag skulle bli så här dålig. Så dålig att jag har varit helt sjukskriven i 6 veckor. Fattar ni 6 VECKOR. Idag börjar jag jobba 50 %. Börjar med att jobba hemifrån. Jag har ångest för att börja. Det började i söndags med en pirrande käns...

Av Pia - Onsdag 28 feb 10:24

Jag tror inte man brukar säga att de som har fibro har skov. Men efter att ha haft fibro i typ 9 år har jag sett ett visst mönster. Brukar ha mer värk på våren och hösten. Det är då jag har längre perioder med hög värk och mina tabletter hjälper inte...

Av Pia - Tisdag 20 feb 06:35

Nu är verkligen våren påväg. Hörde fågelkvitter hela vägen till pendeln. Det är ju ett vårtecken. Har ni tänkt att trötthet kan vara på många olika sätt? Man kan vara trött för man går upp tidigare på morgonen. Man kn vara trött för man har träna...

Presentation


Denna blogg handlar om mig och mina intressen samt hur jag kämpar med vardagen.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

a casa di Pia

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards