acasadipia

Alla inlägg den 16 juli 2017

Av Pia - 16 juli 2017 09:47

OK idag måste jag få ihop en packning. Annars så får vi åka utan packning. Det går men lite jobbigt att gå i samma kläder i tre veckor. Har tagit fram penna och papper så efter jag har skrivit klart ska jag göra en lista. Som tur är åker vi till ett ställe med tvättmaskin så vi behöver inte packa för tre veckor.

I går kom Joakim hem han var tydligen trött på sin lillebror. Han godkände rummet. Men killarna har mycket att sortera innan det blir bra. Fick lov att ta bort ett skrivbord. De sitter aldrig vid dem ändå. Men ett med deras lådhurtsar är ju bra att sotera i. David kommer snart han med. Får se vad han säger. I höst får vi väl försöka få upp hyllor på väggarna. Jag har iallafall stoppat in alla deras saker i deras rum så jag slipper ha dem i vardagsrummet. Mycket grejer alltså. Men det viktigaste funkar x-boxen så resten av rummet kan se ut som det gör. Avgör själva.

Det har börjar blommat så fint på balkongen. Mina pelargoner levererar verkligen.

Den sista är en blomma som råkade gå av från sin huvud planta. Den har så fint namn som Rollers David, har tyvärr inte hittat någon med namn som innerhåller Joakim eller Pia. Men den här är Asarnas Hel.

[Bild]

Kanske passande namn efter mitt kaos eller.

Det är ju inte bara kläder man ska packa. Hygienartiklar, medicin, böcker, handarbete.
Och matsäck till båten oxå. Nu snurrar det i huvudet. Men min bok är packad redan. Laddade ner en på mobilen. Nu ska jag bara inte glömma den. Handarbete då? Vad vill jag gör under dessa tre veckor? Virka? Sticka? Brodera. Jag har inget projekt på gång så jag får börja på något nytt. Jobbigt. Kan faktiskt inte åka utan för då kommer jag bli rastlös och risk att jag köper något som jag inte behöver. Måste ha med mig ett projekt även fast jag inte gör något på den så vet jag att jag har den.

Nä nu ska jag ta tag i listan så jag kan packa sedan.

Presentation


Denna blogg handlar om mig och mina intressen samt hur jag kämpar med vardagen.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

a casa di Pia

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards