acasadipia

Alla inlägg den 11 juli 2017

Av Pia - 11 juli 2017 12:12

Fick avslag från försäkringskassan. De tyckte inte jag var tillräcklig allvarligt sjuk. Om mitt arbete i högre omfattning utförs i en lugn miljö med låg ljud nivå som inte utlöser stress så kan jag jobba 100%. Allvarligt talat vilket jobb har det.

Det skriver att min sjukskrivande läkare skriver att jag har Utmattningssyndrom, paniksyndrom, depressiv episod, att jag har koncentrations problem, tilltagande ordlöshet, håglös, nedstämd, värk i kroppen, muskelvärk samt extrem trötthet. Men det är inget allvarligt. Att varje dag för mig är en kamp är inte heller allvarligt. Bara om jag får jobba där det är lugnt och tyst samt ingen stress så kan jag jobba.

De bedömer inte min sjukdom utan min arbetsförmåga. De kanske skulle kanske läsa på om psykisk ohälsa och kolla på vilka som kämpar och egentligen arbetar mer än de orkar.

Jag är helt nerbruten nu.

Av Pia - 11 juli 2017 10:20

Lite sen till frukosten idag. Men somnade inte ordentligt först vid fem i morse.

Var hos doktorn och försökte be om sjukintyg för denna vecka. Men den läkaren som jag träffade ville inte göra det för att en annan läkare hade gjort det förra veckan. Han sa att jag skulle få så krångligt med försäkringskassan om han gjorde det. Men läkaren jag var hos var inte där i går utan han skulle komma i dag och jag fick en tid kvart i fyra idag. Som ni hör FK är där igen.

En annan sak som hände var att min nya säng som skulle ha kommit denna vecka kommer när jag kommer hem från Gotland. Ringde jysk för att kolla läget. Så typiskt. Jaja inte hela världen då händer det något roligt när jag kommer hem.

Idag kommer jag få krama på mina barna lite. De ska komma och hämta sina SL-kort. Så mysigt.

Var lite kreativ i går gjorde ett kort. Blir bättre och bättre på det.

Och efter jag gjort det gick jag energi att måla i barnens rum. Det kommer att bli så fint

Sen var jag verkligen värd lite glass eller?

Annars sitter jag mest på balkongen och läser min bok och lyssnar på bra musik. Hårdrock från 80-talet. Försöker läsa ut boken så jag får mindre packning till Gotland.

Och för det inte skulle bli överdrivet varmt på balkongen så kom jag på att trä en lång blomstetpinne i spetsgsrdinen. Blir svalare faktiskt.

Presentation


Denna blogg handlar om mig och mina intressen samt hur jag kämpar med vardagen.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

a casa di Pia

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards