acasadipia

Alla inlägg den 5 juli 2017

Av Pia - 5 juli 2017 08:50

Igår var en bra dag för mig. Kände mig lugn inombords och mindre värk. Mycket berode nog på att jag hade sovit mycket bättre än på länge.

Igår hade jag tänkt packa min korg med stickning, bok, kudde och filt och gå ut och sätta mig. Men vädret var inte med mig. Det blev mulet och risken för regn var överväldande. Idag verkar det bättre håll tummarna.

Framåt kvällen i går fick jag den energin som jag väntat på. Så jag målade första målningen med Davids färg igår. Ska försöka ta lager två i dag. Rören är tejpade med maskeringstejp de kommer vara vita sedan. Ser nu i solljuset att färgen är inte jämn. Men det är det som andra målningen fixar.

Väntar med bävan på Försäkringskassans dom. Ifall de lyssnat på min läkare och ifall de har läst det jag skrev till dem. Försöker verkligen inte tänka på det. Men det mal i bakhuvudet.

Nä positivtänkande ska jag hålla på med. Har enegi nu så här efter frukost med rabarberkräm och tekakor så jag tror jag tar och målar lite.

Föresten gick upp klockan åtta idag med och frukost intogs på ballkongen samtidigt som jag skriver blogg. Bra rutin. Har planerat lunch oxå. Torsk i räk- och dillsås.

Ha det.

Presentation


Denna blogg handlar om mig och mina intressen samt hur jag kämpar med vardagen.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

a casa di Pia

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards