acasadipia

Alla inlägg den 3 juli 2017

Av Pia - 3 juli 2017 10:07

När man mår dåligt kommer det en massa tankar i huvudet. Mörka tankar.

Var på Vårdcentralen idag för att få sjukintyg på heltid min husläkare har väl fötjänt semester så fick gå till en annan. En pensonerad läkare som hoppar in på sommaren när det behövs. Han sjukskrev mig helt en vecka. Som det känns nu så skulle jag behöva mera men vem vet jag kanske kan jobba nästa vecka.

Var så trött och hade (har) så trött när jag kom hem så tankarna for i väg med mig. Funderade tar man med värk och ångest när man dör eller blir det lungt och stilla. Ibland kommer tankar att lika bra att slänga in handduken och somna in. Men lika snabbt kommer ett i helvete heller. Jag vill se min underbara killar växa upp och kanske få bli farmor i framtiden. Men ändå. Fick Fredrik det lugn han längtade efter nor han dog. Eller fortsätter ångesten vidare i nästa liv om man avslutar livet själv i förtid.

Jag tror. Eller vill tro att om man tar sitt liv så får man leva om livet igen i en annan kropp men med typ samma ångest och värk. För ens själ ska lära sig något av sitt liv på jorden för att komna vidare. Jag tror själen åter kommer flera gånger till jorden för att bli fulllärd. Så om man avslutar livet själv tidigare så måste själen göra om den resan tills den har genomgott den lärdomen. Så var inte oroliga att jag ska försöka ta mitt liv. Tankarna finns när det är som mörkast. Men nä mina killar behöver sin mamma. Och för dem kämpar jag. Det är en svår kamp mot ångest och värk just nu.

Det blir lite lättare att få skriva av sig. Hoppas ni njuter av sommaren ändå.

Presentation


Denna blogg handlar om mig och mina intressen samt hur jag kämpar med vardagen.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

a casa di Pia

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards